برای تأمین امنیت کارکنان اورژانس اجتماعی در میان آنها افشانه اشک آور و شوکر توزیع می‌شود.

حسن موسوی چلک، مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر به فارس گفت: در لایحه جدید اورژانس اجتماعی تمهیدات لازم برای امنیت جانی نیروهای فعال در این مرکز پیش‌بینی شده است. او با اشاره به تصویب لایحه اورژانس اجتماعی در هیأت دولت توضیح داد: خوشبختانه پس از رایزنی‌های مکرر این لایحه از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیأت دولت ارسال شد که سرانجام این لایحه به تصویب رسید. در این لایحه مفاد و تبصره‌های متعددی جهت حمایت از گروه‌های مختلف در برخورد با اورژانس اجتماعی پیش‌بینی شده است.

موسوی چلک افزود: در بحث اورژانس اجتماعی دو بخش اجرایی و قضایی مدنظر است که در بخش اجرایی همه دستگاه‌ها موظف هستند براساس آیین‌نامه عمل کنند و در بخش قضایی نیز تأکید شده است که وزارت دادگستری همکاری‌های لازم را با نیروهای اورژانس اجتماعی داشته باشد. او با اشاره به وضعیت کنونی این لایحه گفت:در حال حاضر منتظر هستیم تا این لایحه از سوی دولت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شود تا ما نیز پس از ابلاغ آن را جهت اجرا به سازمان بهزیستی ابلاغ کنیم. در لایحه جدید تمهیدات لازم درخصوص امنیت جانی پرسنل اورژانس اجتماعی پیش‌بینی شده است ضمن اینکه به‌زودی تمامی پرسنل اورژانس مجهز به افشانه اشک آور و شوکر می‌شوند.

به گفته مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی،پس از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در سال 78نقاط ضعف و قوت این اورژانس بررسی شده است و در حال حاضر بنا داریم با قوت بیشتر خدمات متعددی را به جامعه هدف ارائه کنیم.اورژانس اجتماعی کشور با خط تلفن 123برای کمک به حل مشکلات اجتماعی مردم شکل گرفته که در جهت جلوگیری و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌بایست خدمات متناسبی با حداقل سه ویژگی (بموقع بودن، تخصصی بودن و دردسترس بودن) را به متقاضیان ارائه کند.

منبع: همشهری آنلاین