مدیرکل طبیعت‌گردی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برگزاری هم‌اندیشی توسعه پایدار در روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد و گفت: این همایش که از صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود بر توانمندسازی جوامع محلی و دهیاران روستاهای هدف گردشگری تأکید می‌کند.

محمدعلی فیاضی گفت: در این همایش که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بنیاد مسکن و نمایندگان وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار می‌شود موضوعاتی همچون جلب مشارکت پایدار و ارائه الگوهای بومی در معماری روستایی، نحوه مشارکت جوامع محلی و معرفی اقامتگاه‌های موفق روستایی در قالب کارگاه آموزشی ارائه می‌شود. مدیرکل طبیعت‌گردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: از دیگر برنامه‌های این همایش تنظیم تفاهمنامه پنج جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، دفتر مناطق محروم ریاست‌جمهوری، سازمان میراث فرهنگی و وزارت کشور برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در 120روستای جدید هدف گردشگری است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری روستایی استان‌های کشور در کارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع گردشگری، انرژی پایدار و حفظ محیط‌زیست از دیگر برنامه‌های همایش طبیعت‌گردی است. وی گفت: در نمایشگاه جانبی هم‌اندیشی توسعه پایدار در روستاهای هدف گردشگری، تورهای طبیعت‌گردی روستاهای اطراف تهران نیز با تخفیف ویژه به بازدید‌کنندگان ارائه می‌شود.