همشهری‌آنلاین: مجله موسیقی دستان که اندک اندک بین اهالی موسیقی جا باز می‌کند در برنامه این هفته خود به سراغ آهنگساز و نوازنده‌ای رفته‌ است که قطعه گلپونه‌های او با زنده‌یاد بسطامی شهرتی ملی پیدا کرده است؛ حسین پرنیا.

به گزارش همشهری‌آنلاین در دوازدهمین برنامه دستان با حضور حسین پرنیا، آهنگساز و نوازنده سنتور و پخش قسمت‌های متنوع به روی آنتن می‌رود.

در این برنامه ،علاوه بر گفت و گو با حسین پرنیا درباره آرا و آثارش، بخش‌های دیگری نیز پخش می‌شود.

گزارش صحنه و پشت صحنه  کنسرت گروه همایون، گزارش از مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری بهرام سارنگ خواننده فقید، روی خط حامل، اخبار موسیقی، با تکنوازان، یادها و بودها با اجرای سید علیرضا میرعلینقی و گزارش‌های انتقادی از پشت صحنه کنسرت های اخیر قسمت‌های دیگری هستند که این جمعه ساعت 20 از شبکه آموزش مهمان خانه  علامندان موسیقی خواهد بود.

از بخش‌های ویژه این برنامه می‌توان به یادمان زنده یاد ایرج بسطامی اشاره کرد که با پخش قسمت‌هایی از کنسرت بسطامی و زنده یاد استاد پرویز مشکاتیان همراه خواهد بود.

دستان با اجرای سید عباس سجادی، کارگردانی اسدالله ایمن و تهیه کنندگی محمد مناجاتی جمعه‌ها ساعت 20 از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود و تکرار آن هم یک روز بعد، شنبه در همان ساعت از این شبکه پخش می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها