تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲

همشهری‌آنلاین: پروژه شهرالکترونیک اردکان یزد به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های ملی در حوزه پیاده سازی شهرهای الکترونیک رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش مهر، پروژه پیاده‌سازی الزامات و نیازهای شهر الکترونیک اردکان که از سال گذشته با مدیریت شهرداری این شهر و پیاده‌سازی آن توسط گروه دیبا آغاز شده بود رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرحهای ملی در حوزه پیاده سازی شهرهای الکترونیک است و اردکان را به اولین شهر الکترونیک استان یزد با امکانات گسترده و کاربردی تبدیل می‌کند.

شهر الکترونیک اردکان در قیاس با شهرهای الکترونیکی که هم اکنون بر بستر اینترنت قرار دارند کاملا متفاوت بوده و مسئولان مدعی هستند که این پروژه می‌تواند تمامی نیازهای شهروندان این شهر را در حوزه های مختلف پوشش می‌دهد.

یکی از مهمترین و منحصربفردترین قسمت‌های این پروژه اجرای ایده Near By با معادل فارسی نزدیک من است که در این پروژه فرد می‌تواند اطلاعات جامعی در زمینه نزدیک‌ترین اماکن عمومی محل زندگی و شعاع حرکتی خود را بر روی نقشه به دست آورده و راههای دستیابی به آن محل را بسته به پیاده یا سواره بودن فرد، مشخص کند که این ایده برای اولین بار در ایران اجرا و پیاده سازی می‌شود.

اتصال به کارت شهروند الکترونیک برای بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات شهری، پورتال صفحات زرد که شامل اطلاعات مفیدی همچون بانک جامع مشاغل، سایت کاریابی محلی، فروشگاه آنلاین متصل به اکثر فروشگاههای شهر اردکان، سامانه آنلاین شکایات شهری 137 و سایر زیر سایت‌های خدمات شهروند الکترونیک از جمله خدمات شهر الکترونیک اردکان است.

منبع: همشهری آنلاین