همشهری آنلاین: پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان افتخار دیگری بر فهرست افتخارات خود افزود. بایرن مونیخ هشتمین مسابقه فصل جاری را هم با پیروزی به پایان برد. هیچ تیمی در تاریخ بوندس‌لیگا موفق به ثبت چنین رکوردی نشده است.

هوفن‌هایم ۳ - گرویتر فورت ۳

مهمان این دیدار موفق شد به مدد یک امتیاز مسابقه، خود را از قعرنشینی نجات دهد، با وجود این‌که فورت همچنان هم‌امتیاز با وولفسبورگ است و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در مکان هفدهم نشسته است. شاگردان میشائل بوسکنس آلمانی هم در فصل جاری به دسته برتر آمده‌اند. هوفن‌هایم تیم دیگر دیدار افتتاحیه هفته هشتم بود. شاگردان مارکوس بابل همچنان در نیمه پایینی جدول به دنبال فرم مطلوب خود می‌گردد.

فورتونا دوسلدورف 0 - بایرن مونیخ ۵

بایرن مونیخ در هشتمین دیدار فصل هم پیروز شد. فاصله این تیم با بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی، به ۱۲ امتیاز رسیده است. تا کنون در تاریخ بوندس‌لیگا هیچ مدافع قهرمانی‌ای موفق به جبران چنین اختلافی نشده است. مونیخ در هفته هشتم میزبان خود فورتونا را در خانه حریف با ۵ گل در هم کوبید. دو گل را توماس مولر، هافبک ملی‌پوش این تیم به ثمر رساند. منجوکیچ تازه‌وارد نیز بار دیگر برای بایرن گلزنی کرد.

بوروسیا دورتموند 1 - شالکه ۲

دورتموند که در فصل جاری هر چه تلاش می‌کند به روزهای طلایی دو فصل گذشته نمی‌رسد، یکی دیگر از میزبان‌های بازنده هفته هشتم بود.

به گزارش دویچه‌وله، شاگردان یورگن کلوپ عصر شنبه (۲۰ اکتبر / ۲۰ مهر) با شالکه روبرو شدند. ورزشگاه مملو از تماشاگر دورتموند در نهایت شاهد تسلیم شدن قهرمان دو فصل اخیر بوندس‌لیگا بود. بوروسیا دورتموند پس از جبران یکی از دو گل خورده، حریف را به شدت زیر فشار گرفت، اما موفق به فرار از شکست نشد.

آینتراخت فرانکفورت ۳ - هانوفر 1

آینتراخت فرانکفورت بدون شک شگفتی‌آفرین فصل جاری (۲۰۱۳ - ۲۰۱۲) است. این تیم که در این فصل به دسته برتر بازگشته با شش پیروزی، یک شکست و یک تساوی در مکان دوم جدول نشسته است. شاگردان آرمین فه عصر شنبه هانوفر، یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های بوندس‌لیگا را شکست دادند. هانوفر که در پی بازی‌های درخشان فصل‌های اخیر برای دومین بار پیاپی در لیگ اروپا حاضر است، هنوز در عرصه باشگاهی خود را پیدا نکرده است.

وردربرمن ۴ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ 0

شگفتی‌آفرین فصل گذشته، بر خلاف آینتراخت، حال و روز چندان خوشی ندارد. ۴۲ هزار و ۱۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه "وزر" در برمن عصر شنبه شاهد شکست سنگین بوروسیا مونشن‌گلادباخ بودند. شاگردان لوسیان فاوره سوئیسی فصل گذشته را در مکان سوم جدول به پایان بردند و بار دیگر پس از سال‌ها خاطرات شیرین دهه ۱۹۷۰ را در ذهن هواداران زنده کردند. گلادباخ از هشت دیدار نخست فصل جاری اما، تنها ۹ امتیاز اندوخته است.

وولفسبورگ 0 - فرایبورگ ۲

گرگ‌های بوندس‌لیگا هم وضعیتی مشابه با گلادباخ دارند. شاگردان فلیکس ماگات دیدار عصر شنبه را به فرایبورگ باختند. ماگات پیش از این روزهای خوشی را با وولفسبورگ تجربه کرده بود. هنگامی که او فصل گذشته بار دیگر عنان این تیم بحران‌زده را به دست گرفت و شاگردانش را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات داد، همگان منتظر "جادوی" ماگات بودند؛ اتفاقی که هنوز نیافتاده و گرگ‌ها همچنان اولین گزینه سقوط به دسته دوم هستند.

بایر لورکوزن ۲ - ماینتس ۲

دیگر تساوی هفته هشتم را این دو تیم رقم زدند؛ نتیجه‌ای که جایگاه میزبان را در جدول یک پله بهبود بخشید. بایر لورکوزن جای خود را با هانوفر عوض کرد. این تساوی برای ماینتس پس از دو پیروزی پی در پی به دست آمد. شاگردان توماس توخل خود را تا مکان هشتم جدول بالا کشیده‌اند و تا این‌جای کار جزو تیم‌های ۱۱ امتیازی فصل جاری هستند.

هامبورگ 0 اشتوتگارت 1

و بالاخره آخرین بازی هفته را دو تیم هامبورگ و اشتوتگارت بعد از ظهر روز یکشنبه برگزار کردند که تیم میهمان با یک گل به برتری رسید تا پرونده دیدارهای این هفته نیز بسته شود.

منبع: همشهری آنلاین