همشهری آنلاین: تیم پرآوازه بایرن مونیخ که در هشت هفته‌ بوندس‌لیگا به هشت پیروزی پیاپی دست یافته بود، در نهمین هفته نخستین شکست خود را در فصل جاری تجربه کرد و در خانه‌ خود با نتیجه ۲ بر 1 مغلوب بایر لورکوزن شد. ک

football

آگسبورگ 0 - هامبورگ ۲

در فصل جاری بازیکنانی هم هستند که برگ برنده تیم‌شان شمرده می‌شوند؛ به‌عنوان مثال رافائل فان در فارت و سون، هافبک هلندی و مهاجم کره‌ای هامبورگ. فان در فارت در فصل جاری بارها برای هامبورگ گل‌زنی یا گل‌سازی کرده است. سون هم از سوی هواداران به "توریانر" (ترکیبی از "تور" به معنای گل و کوریانر به معنای کره‌ای) لقب گرفته است. در هفته نهم سون گل نخست را زد و فان در فارت پاس گل دوم را داد.

فورتونا دوسلدورف 1 - وولفسبورگ ۴

تیم وولفسبورگ روز شنبه (۲۷ اکتبر / ۶ آبان) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر آلمان میزبان خود دوسلدورف را با حساب ۴ بر 1 به زانو درآورد. این دومین پیروزی "گرگ"های بوندس‌لیگا در فصل جاری و همچنین نخستین بازی وولفسبورگ پس از برکناری فلیکس ماگات، سرمربی این تیم بود. وولفسبورگ با این پیروزی دو پله صعود کرد و پس از مدت‌ها از قعرنشینی خلاص شد. تک‌گل میزبان هم در دقیقه هفتاد از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

فرایبورگ 0 - بوروسیا دوتموند ۲

دورتموند در روزهای اخیر در مسابقه‌ای نفس‌گیر رئال مادرید، قهرمان اسپانیا را در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا شکست داده بود. شاگردان یورگن کلوپ عصر شنبه و در هوای برفی فرایبورگ هم پیروز از میدان خارج شدند. زردپوشان با گل‌های زوبوتیچ و گوتسه در دقایق ۵۴ و ۸۳ حریف را از پیش رو برداشتند. مدافع عنوان قهرمانی دو فصل اخیر با این موفقیت در مکان چهارم باقی ماند. فاصله دورتموند با تیم سوم اما همچنان زیاد است.

شالکه 1 - نورنبرگ 0

میزبان این دیدار در پایان مسابقه‌ای نه‌چندان جذاب ۳ امتیاز دیگر اندوخت. شاگردان هوب استیونس هلندی نسبت به نورنبرگ میل بیشتری به تهاجم و گلزنی داشتند، اما موفق نمی‌شدند موقعیت‌های خود را به سرانجام برسانند. این سرانجام جفرسون فارفان بود که در دقیقه ۷۷ تک ‌گل پیروزی شالکه را به ثمر رساند. شالکه در حال حاضر ۲۰ امتیاز از ۹ دیدار فصل دارد؛ دستاوردی که در تاریخ ۴۰ سال اخیر این باشگاه بی‌سابقه بوده است.

ماینتس ۳ - هوفن‌هایم 0

یکی از بازنده‌های بزرگ هفته نهم هوفن‌هایم بود و بزرگ‌ترین بازنده هوفن‌هایم، سنگربان این تیم. تیم ویزه به تازگی از وردربرمن به جمع هوفن‌هایمی‌ها پیوسته است. او پس از امضای قرارداد وعده داده بود که به تیم جدیدش برای رسیدن به رقابت‌های لیگ اروپا کمک کند. نمایش پرانتقاد ویزه که در برمن دروازه‌بان موفقی بود، حال بلای جان هوفن‌هایم شده است. او پس از بازی عصر شنبه با انتقاد شدید هواداران روبرو شد.

گرویتر فورت 1 - وردربرمن 1

تنها تساوی عصر شنبه در مسابقه این دو تیم رقم خورد. در ابتدا فورت در دقیقه هشتم و توسط ادو به گل رسید؛ شاگردان توماس شاف در دقیقه ۴۴ موفق به جبران گل خورده شدند. تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه تا پایان بی‌ثمر بود. تک‌امتیاز این مسابقه تغییری در وضعیت برمن در جدول ایجاد نکرد. اما فورت که هفته پیش جای خود در قعر جدول را به وولفسبورگ داده بود، باز هم به مکان آخر بازگشت.

در سه دیدار آخر هفته هم که روز یکشنبه برگزار شد اشتوتگارت 2 بر 1 فرانکفورت را برد، هانوفر در خانه خود 2 بر 3 به مونشن گلادباخ باخت و بایرن مونیخ با نتیجه 1 بر 2 از میهمانش لورکوزن شکست خورد تا اولین ناکامی این فصل را تجربه کرده باشد.

اخراجی‌های هفته:

به گزارش دویچه‌وله، اولیور فینک، هافبک ۳۰ ساله باشگاه دوسلدورف، در دقیقه ۷۷ دیدار مقابل وولفسبورگ، دیگوی برزیلی را در محوطه جریمه خودی متوقف کرد. دیگو بازی درخشان خود در نیمه دوم این مسابقه را با به ثمر رساندن این پنالتی کامل کرد.

 

کد خبر 189506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز