محمد‌رضا خلعتبری، مهاجم سرعتی تیم‌ملی در بازی با کره‌جنوبی برخلاف پیش‌بینی‌ها در ترکیب ثابت قرار نگرفت.

او دقیقا زمانی به بازی آمد که ایران نیاز به بازی تأخیری در زمین کره داشت و بارها با حرکات سرعتی خود، مدافعان کره‌جنوبی را آزار داد. خلعتبری با اینکه در ترکیب اولیه نبود اما کوچک‌ترین اثری از ناراحتی در چهره‌اش دیده نمی‌شد و حالا هم نسبت به این موضوع اعتراضی ندارد. او معتقد است که تیم‌ملی با شکست‌دادن ازبکستان درصد زیادی از راه صعود را طی خواهد کرد. مهاجم سرعتی تیم‌ملی در مورد بازی با کره، آینده تیم‌ملی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ داده است.

  • خیلی‌ها معتقدند با اینکه کم بازی کردی اما تأثیرگذار بودی.

خودم هم فکر می‌کنم خوب بازی کردم. از اینکه توانستم با حضور در میدان تأثیر مثبتی برعملکرد تیم بگذارم، خوشحال هستم. همه تلاش کردند و خدا را شکر که این نتیجه به‌دست آمد.

  • از نیمکت‌نشینی ناراحت نیستی؟

اصلا ناراحت نیستم. همه بازیکنان تیم‌ملی دنبال موفقیت تیمی هستند نه موفقیت فردی. من معتقدم نیمکت‌نشینی امثال خلعتبری مهم نیست بلکه صعود به جام‌جهانی مهم است. امیدوارم مردم و کادرفنی از عملکردم راضی باشند و باز هم بتوانم بازیکن تأثیرگذاری باشم.

  • به‌نظر تو با پیروزی مقابل کره صعود ما قطعی شده است؟

ما باید منتظر بازی بعد باشیم؛ دیدار با ازبکستان بسیار مهم است. پیروزی ایران در دیدار آینده مقابل ازبکستان ما را بیشتر به جام‌جهانی نزدیک می‌کند و اگر ببریم یعنی نیمی از راه صعود را طی کرده‌ایم.

  • در مورد اخراج مسعود شجاعی چه صحبتی داری؛ واقعا اقدام او غیرحرفه‌ای نبود؟

من بعد از بازی هم گفتم شجاعی به ناحق از زمین مسابقه اخراج شد و داور می‌توانست با کمی تحمل، کارت زرد دوم را به او نشان ندهد. به هر حال گاهی اوقات تمرکز بازیکنان به هم می‌ریزد و نباید شجاعی را سرزنش کرد.

  • قبول داری رسانه‌ها خیلی خوب تیم‌ملی را حمایت کردند؟

بله، واقعا دستشان درد نکند. خوشبختانه سوءتفاهم‌ها برطرف شد و همه دست‌به‌دست هم دادند تا تیم‌ملی به یک برد باارزش برسد. حتی رئیس مجلس و رئیس‌جمهور هم در تمرینات ما حاضر شدند و نشان دادند که موفقیت تیم‌ملی برایشان مهم است.

  • کارشناسان معتقدند مشکلات تیم‌ملی با این برد تمام نمی‌شود و باید دنبال برطرف‌کردن نقطه‌ضعف‌ها باشیم. نظر تو چیست؟

مطمئنا برای اینکه تیم‌ملی بهتر نتیجه بگیرد باید نقطه ضعف‌ها به حداقل برسد ولی من معتقدم نباید همه‌‌چیز را سیاه ببینیم. ما به این برد نیاز مبرمی داشتیم و حالا با تمرکز و آرامش بیشتری می‌توانیم دنبال برطرف‌کردن نقطه‌ضعف‌ها باشیم.

  • در بازی رفت مقابل ازبکستان گل زدی؛ فکر می‌کنی در‌ بازی برگشت هم گل بزنی؟

گل‌زدن برای تیم‌ملی افتخار است و دوست دارم به ازبکستان گل بزنم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و دوباره برای تیم‌ملی گل بزنم؛ هرچند که موفقیت تیم‌ملی از همه‌‌چیز برایم مهم‌تر است.