گروه حوادث: سارقان زورگیر بعد از ربودن طعمه‌هایشان آنها را مجبور می‌کردند که کارت عابربانک و رمز آن را در اختیارشان قرار دهند و پس از دستبرد به‌حساب آنها، گروگانشان را رها می‌کردند.

اعضای این باند تیرماه امسال و با شکایت مردی در کلانتری 154تهران تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. شاکی مدعی بود که دزدان آنقدر او را کتک زده بودند که وی مجبور شده بود کارت عابربانک و رمزش را در اختیارشان قرار دهد. این مرد در تشریح ماجرا گفت: 17تیرماه در سه راه اندیشه منتظر تاکسی بودم که یک پژو پرشیای سفید مقابلم توقف کرد.

داخل ماشین به غیراز راننده دو نفر دیگر هم نشسته بودند و من که فکر می‌کردم آنها مسافر هستند، سوار ماشین شدم، اما بین راه آنها با چاقو به جانم افتادند و با تهدید کیف دستی‌ام را که حاوی دسته چک و کارت عابربانک و 900هزار تومان پول نقد بود، به سرقت بردند. آنها با دیدن کارت عابربانک، خواستند که رمز آن را هم در اختیارشان قرار دهم. وقتی مقاومت کردم، مرا به باد کتک گرفتند و مجبور شدم رمز را در اختیارشان قرار دهم. سپس ماشین به سمت یک دستگاه خودپرداز تغییر مسیر داد و یکی از سارقان از ماشین پیاده شد تا مطمئن شود که رمز درست بوده است. او 200هزار تومان از حسابم برداشت کرد و پس از آن سارقان مرا در جاده قدیم تهران ـ کرج از ماشین پیاده کردند و پا به فرار گذاشتند.

از آنجا که مرد جوان چهره دزدان را به‌خاطر داشت، در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار یکی از سارقان زورگیر شناسایی شد. او جوانی 22ساله به نام حسن بود که درسال‌های گذشته دوبار به اتهام سرقت و قدرت نمایی با سلاح سرد و برهم‌زدن نظم عمومی دستگیر و راهی زندان شده بود.وقتی مشخص شد که حسن به‌تازگی در پرونده دیگری از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده است، مأموران با هماهنگی قضایی وی را از زندان به اداره آگاهی منتقل کردند. او در بازجویی‌ها به زورگیری با خودروی پژو پرشیا اعتراف کرد و گفت که همدستانش دو نفر به نام‌های محسن 24ساله و علی 20ساله هستند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که علی نیز دارای سابقه دستگیری به اتهام کیف‌قاپی است. او که مدتی قبل از سوی پلیس آگاهی کرج دستگیر شده بود، توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شود اما بعد از چند روز در جریان یک کیف‌قاپی دیگر دستگیر شده و به زندان افتاده بود. بنابراین علی نیز از زندان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به زورگیری با پرشیای سفید اعتراف کرد.

از سوی دیگر تحقیقات مأموران حاکی از آن بود که سومین عضو باند یعنی محسن نیز از اراذل و اوباش سطح یک منطقه قلعه‌حسن‌خان است. بنابراین محل تردد وی در این منطقه شناسایی و او 22مهرماه امسال دستگیر شد. مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی لب به بیان حقیقت گشود و به زورگیری با همدستی دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه احتمال می‌رود این سه سارق سرقت‌های متعددی را رقم زده باشند، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین