همشهری آنلاین: تیم شالکه در هفته نهم بوندس‌لیگا موفق شد مکان دوم جدول را از چنگ آینتراخت در آورد. شاگردان استیونس در هفته دهم اما نه تنها موفق به کاهش اختلاف خود با صدرنشین نشدند، بلکه با خوش‌اقبالی در مکان دوم باقی ماندند.

آینتراخت فرانکفورت 1 - گرویتر فورت 1

شالکه خوش‌اقبال بود که آینتراخت هم از دیدار دهم فصل نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد تا مکان دوم را باز پس بگیرد. تیم فرانکفورتی که در فصل جاری به دسته برتر بازگشته با یک امتیاز این مسابقه، با شالکه هم‌امتیاز شد. شالکه تنها به دلیل تفاضل گل بهتر همچنان در مکان دوم نشسته است. گل‌های این مسابقه در دقیقه نخست برای آینترخت فرانکفورت و در دقیقه ۵۳ برای مهمان به ثمر رسیدند.

هوفن‌هایم ۳ - شالکه ۲

نتیجه این دیدار هیچ تناسبی با روند مسابقه نداشت. شالکه تیم برتر این بازی بود. این تیم که هفته گذشته با عبور از آینتراخت فرانکفورت به رده دوم جدول رسیده بود، در هفته دهم اما از کاهش اختلاف خود با صدرنشین بازماند. شالکه در این دیدار لحظه‌ای از فشار بر دروازه حریف نکاست. در این میان تیم ویزه، سنگربان هوفن‌هایم، بارها فرصت یافت با دفاع از دروازه از بار انتقادها بر عملکرد خود بکاهد.

هامبورگ 0 - بایرن مونیخ ۳

رنه آدلر، سنگربان هامبورگ، بی‌تردید بهترین بازیکن این تیم بود. او بارها از دروازه خود حفاظت کرد، با وجود این‌که همقطارانش در خط دفاعی او را با بهترین گلزنان لیگ تنها گذاشتند. بایرن در این مسابقه فشاری بی‌امان بر روی دروازه شاگردان تورستن فینک وارد کرد. تنها موقعیت هامبورگ در این مسابقه در دقایق پایانی دست داد؛ جایی که رافائل فان در فارت توپ را از پشت محوطه جریمه به دست‌های مانوئل نویر کوبید.

بوروسیا دورتموند 0 - اشتوتگارت 0

وضعیت بوروسیا دورتموند در فصل جاری ظاهرا بنا نیست بهتر شود. قهرمان دو فصل اخیر همچنان در مکان چهارم جدول نشسته و در هفته جاری هم نتوانست از امتیاز میزبانی برای بهبود جایگاه خود استفاده کند. شاگردان یورگن کلوپ در روزهای اخیر در چارچوب دور دوم جام حذفی باشگاه‌های آلمان میزبان خود آلن را ۴ بر 1 شکست دادند. دورتموند در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا هم بسیار موفق‌تر از فصل گذشته پیش می‌رود.


هانوفر ۲ - آگسبورگ 0

 

هانوفر پس از ۱۲۰ دقیقه دوندگی در جام حذفی در روزهای اخیر، دقایقی نیاز داشت تا خود را بر مهمان تحمیل کند. این تیم در هفته نهم برای نخستین بار پس از دو سال به نیمه پایینی جدول سقوط کرده بود. موفقیت در این دیدار شاگردان میرکو اسلومکا را باز هم به نیمه بالایی برگرداند. حمله‌ای که در دقیقه ۳۱ به اشتباه از سوی کمک‌داور آفساید اعلام شد، می‌توانست گل تساوی آگسبورگ را رقم بزند و نتیجه دیدار را تغییر دهد.


بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1 - فرایبورگ1

دیدار این دو تیم در نیمه نخست بسیار پایین‌تر از سطح متوسط بوندس‌لیگا بود. لیگ برتر آلمان در هفته‌های اخیر به دلیل برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بسیار فشرده برگزار شده است؛ موضوعی که مونشن‌گلادباخ چندان انسی با آن ندارد و تأثیر بسزایی روی بازی شاگردان لوسیان فاوره گذاشته است. با این وجود این تیم گل نخست را به ثمر رساند. کالیجوری در دقیقه ۷۷ از روی نقطه پنالتی مسابقه را به تساوی کشاند.

نورنبرگ 1 - وولفسبورگ 0

نورنبرگ در شش دیدار اخیر پیروز نبوده است. این روند سرانجام در این دیدار متوقف شد. شاگردان دیتر هکینگ موفق شدند در دیداری که شایستگی پیروزی در آن را داشتند، با یک گل وولفسبورگ را شکست دهند. وولفسبورگ در هفته‌های اخیر از فلیکس ماگات سرمربی جدا شد تا روند نزولی خود را متوقف کند. این تغییر تنها یک پیروزی در هفته نهم در پی داشت.

بایر لورکوزن ۳ - فورتونا دوسلدورف ۲

بحران تیم فورتونا دوسلدورف همچنان ادامه دارد. این تیم در هفته‌ دهم بوندس‌لیگا با نتیجه ۳ بر ۲ از میزبان خود بایر لورکوزن شکست خورد. یکی از سه گل لورکوزن را آندره شولر، ملی‌پوش جوان این تیم به ثمر رساند. لورکوزنی‌ها با این پیروزی توانستند در رده‌بندی، پله‌ای بالاتر روند و مکان چهارم جدول را به خود اختصاص دهند.

وردر برمن ۲ - ماینتس 1

پیکارهای هفته‌ دهم بوندس‌لیگای آلمان با دیدار وردر برمن و ماینتس خاتمه یافت. برمن موفق شد با نتیجه ۲ بر 1 از سد مهمان خود بگذرد و سه امتیاز مهم به دست آورد. گل پیروزی این دیدار را آرون هانت، یکی از مهره‌های کلیدی وردر برمن دقایقی پیش از پایان بازی به ثمر رساند.

منبع: همشهری آنلاین