تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸

عباس سلیمی نمین: با اعلام تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای،‌ ایران رسماً وارد حوزه کشورهای دارای سوخت هسته‌ای شد تا به این ترتیب مساله چالش غرب با ایران در تحقق هدف چندین ساله‌شان مبنی بر ممانعت از ورود ایران به این حوزه، خود به خود حل شده فرض شود.

به این ترتیب آمریکا و اروپا که تا امروز سعی داشتند با تحمیل برنامه تعلیق غنی‌سازی و ادامه این برنامه تا حدی که بتوانند قوانین بین‌المللی را در جهت خواسته‌های خود که همانا جلوگیری از دستیابی کشورهای فاقد سوخت هسته‌ای به این تکنولوژی است، از این موضع خود پا پس می‌کشند.

امروز ایران همانند کوهنوردی که به قله رسیده باشد، به مقصود خود دست یافته و از این پس قدرت مانور در دست ماست که حتی به نگرانی‌هایی که غربی‌ها ابراز می‌کنند پایان دهیم؛ چرا که از اینجا به بعد تصمیم‌گیرنده ما هستیم و تصمیم ما هیچ لطمه‌ای به منافع ملی نمی‌زند.

آنچه مسلم است این‌که، از این پس باید با تدبیر، دشمنان را خلع سلاح کنیم تا حدی که بتوانیم به افکار عمومی دنیا بقبولانیم آنچه غربی‌ها در مورد ایران می‌گویند دروغ است.

دشمنانی که سالها در دوره‌های گذشته حاکم بر ایران بودند امروز به هیچ وجه حاضر نیستند در ایران جهش تکنولوژیکی صورت بگیرد. آمریکا سعی می‌کند ثابت کند که تنها در سایه او ترقی صورت می‌گیرد و اگر ایران خلاف این را ثابت کند الگویی خواهد بود برای سایر کشورها.

بنابراین باید ضمن تدبیر برای خارج‌ کردن بهانه‌ها از دست دشمنان، برای افکار عمومی  جهان باید ثابت کنیم که هیچ انحرافی از قانون در زمینه انرژی هسته‌ای انجام نداده‌ایم.

از سوی دیگردر عرصه داخلی برای استحکام روابط مردم و مسئولان لازم است روشن سازیم که دستیابی به تکنولوژی‌ هسته‌ای نه‌فقط پیشرفتی است در حوزه خودش، بلکه گام بزرگی است برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در تمام حوزه‌های مرتبط و در نتیجه وارد شدن به حوزه رقابت‌های بین‌المللی.

به نظر می‌رسد این مساله هنوز برای آحاد ملت به‌طور کامل باز نشده و اگر ارتقاء در تکنولوژی هسته‌ای، ارتقاء در سایر حوزه‌ها و جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته است تأثیرات زیادی خواهد داشت در یکپارچه شدن ملت و همسو شدن مردم و مسئولان.