هفت‌سال است که مردم در انتظار افشای اسامی مفسدان اقتصادی هستند که فهرست آنها در جیب رئیس‌جمهور مانده و خاک می‌خورد.

 در آمدن این فهرست از جیب ، اتفاقی است که تا‌کنون نیفتاده و بعید هم به‌نظر می‌رسد که در آینده، دولت خلاف مشی همیشگی خود رفتار کرده و اقدامی جدی در این خصوص انجام دهد. با این حال مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از موج‌هایی بود که محمود احمدی‌نژاد را به پاستور رساند و او در کسوت ریاست‌جمهوری نیز نشان داد که تا چه میزان بر فن سواری‌گرفتن از چنین امواجی مسلط است. بازخوانی سخنان رئیس‌جمهور در هفت‌سال گذشته به تشخیص میزان جدیت دولت در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک خواهد کرد.

تیر 1384

آخرین سخنرانی انتخاباتی پیش از ریاست‌جمهوری:
می‌خواهیم بساط فقر، فساد و تبعیض از این سرزمین برچیده شود و ایران عزیز سربلند و نمونه در جهان باقی بماند.

مرداد 1384

نخستین سخنرانی پس از آغاز ریاست‌جمهوری:
ای مردم! بدانید که خادم شما و اعضای دولت در مبارزه با مفاسد و تبعیض‌ها و جلوگیری از اجحاف، دست از تلاش بر نخواهند داشت و در مبارزه با این عناصر شناخته‌شده تا آخر ایستاده‌ایم و سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهیم کرد و به یاری الهی دست همه اینها را از بیت‌المال قطع خواهیم کرد.

آذر 1384

در جمع خبرنگاران:
ما می‌گوییم باید با اصلاح قوانین و با نظارت صحیح‌تر، با مفاسد دولتی و اختلاس مبارزه کنیم و عده‌ای صحبت از فرار سرمایه‌ها می‌کنند؟ اگر کل آبرو و حتی جانم را بر سر این راه بگذارم، این راه را در حد توان خود خواهم رفت تا بتوانم به خدا و رسولش و امام و شهیدان پاسخگو باشم.

دی 1384

در جمع نمایندگان مجلس هشتم در صحن علنی:
به‌زودی اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنم.

مهر 1385

در جمع اهالی ساوجبلاغ:
به مفسدان اقتصادی که با رابطه‌بازی وام‌های میلیاردی از بانک‌ها گرفته‌اند، فقط 15روز وقت می‌دهم تا حساب خود را با آن بانک‌ها تسویه کنند؛ در غیراین صورت اسامی آنان را برای ملت ایران افشا خواهم کرد.

اردیبهشت 86

نامه سرگشاده خطاب به وزیر اقتصاد:
صدور دستور برکناری مدیران بیمه ایران که بعد‌ها عنوان شد گزارش‌های رسیده در این زمینه به رئیس‌جمهور توسط رئیس وقت دیوان محاسبات (محمدرضا رحیمی) دارای جامعیت نبوده و مسئولان برکنار شده تبرئه شدند.

فروردین 1387

دور دوم سفرهای استانی به قم
الان دو شبکه موازی و هماهنگ با هم، دست‌اندرکار وارد‌کردن سیگار به کشور هستند و دخانیات ما دوسال است که دارد دست‌ها را قیچی می‌کند. یک کسی است که شما او را می‌شناسید، دخانیات ما برای اینکه این مسئله را رفع کند گفته هر کس که می‌خواهد طبق ضوابط سیگار وارد کند اما یک فرد که به ظاهر آدم سالمی است و در یک مرکز است و زیاد مصاحبه می‌کند با تحلیل‌های عجیب و غریب گفته است که برای وارد‌کردن سیگار باید پنج‌میلیارد تومان به فلان آقایون بدهید. این فرد گفته تا این پول را ندهید امکان وارد‌کردن سیگار را ندارید. (مردم در این لحظه با صدای بلند از احمدی‌نژاد می‌خواهند که نام آن فرد را بیان کند که احمدی‌نژاد در پاسخ می‌گوید: به اندازه کافی نشانی دادم. ببینید فردا از کجا صدا بلند می‌شود!)

فروردین 1387

دور دوم سفر‌های استانی به قم:
در سه‌ماه اخیر 1500میلیارد تومان پول در اختیار افراد خاصی قرار داده شده است که وارد بازار مسکن شوند. در ادامه روند تحقیقاتی از این موضوع، بحث‌های فراوانی وارد شد و برخی عوامل شروع به مقاومت کردند و تا امروز این مقاومت‌ها ادامه دارد اما بالاخره دوستان ما ایستاده‌اند و برخی بانک‌ها هم به استناد یک قانون از ارائه اطلاعات به دولت خودداری می‌کردند.

اردیبهشت 1387

در جمع دانشجویان عدالتخواه:
گفتند چرا اسامی مفسدان افشا نمی‌شود؟ افشا می‌شود اما خیلی وقت‌ها باید اصل مسیر را زد. گاهی هم فریاد می‌زنیم که مردم کمک کنند. مبارزه با فساد خیلی سخت است، در قضیه گاز ترکمنستان، برخی آقازاده‌ها که با آنها تجارت مشترک دارند گرا دادند که الان وقت قطع گاز است. در جلسه‌ای با روحانیون این مسئله را گفتم، همان آقازاده پیش یکی از دوستان ما رفته و کلی بدوبیراه گفته بود. دوست ما به او گفته بود رئیس‌جمهور اسم نبرده است. گفت همه فهمیدند. همین فرد در جمعی در مقابل اعتراض آنها ادعا کرده بود که منظور احمدی‌نژاد من نبودم! زمان بررسی قانون بودجه در مجلس به استان هرمزگان رفته بودیم. دولت برای تعرفه واردات خودرو همان 100درصد را پیشنهاد کرد تا از تولید داخلی حمایت شود. خبر دادند در کمیسیون، 70درصد تصویب شده است. تعجب کردیم که درآمد‌های کاذب را بالا می‌برند اما این درآمد دولت را پایین می‌آورند. اتفاقی به بندر شهیدرجایی رفتم و دیدم بیش از 30هزار خودرو در بندر منتظر است که از آن طرف علامت داده شود تا ترخیص شوند و از هر کدام 6-7میلیون از جیب دولت بیرون بپرد. زنگ زدم گفتم اگر تصویب کنید اعلام می‌کنم که تصویب‌کننده‌ها دستشان در دست اینهاست.

خرداد 1388

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دور دهم در جمع مردم ساوجبلاغ:
ان‌شاءالله به فضل دولت، در گفت‌وگوهایی که در تلویزیون صورت می‌گیرد و هرجا مصلحت باشد، اسامی مفسدان اقتصادی را خواهم برد تا مردم بدانند اینها چه کردند.

خرداد 1388

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دور دهم در جمع مردم ساوجبلاغ:
ان‌شاءالله به فضل دولت، در گفت‌وگوهایی که در تلویزیون صورت می‌گیرد و هرجا مصلحت باشد، اسامی مفسدان اقتصادی را خواهم برد تا مردم بدانند اینها چه کردند.

خرداد 1388

در سفر انتخاباتی به ارومیه:
من به نمایندگی از ملت ایران اعلام می‌کنم اگر از زیاده‌خواهی و تحمیل خود بر دیگران دست برندارند این اعلام اسامی تازه ابتدای راه است.

شهریور 1389

در جمع مردم اردستان:
مخالفین این موضوع (مبارزه با مفاسد اقتصادی) دو دسته هستند؛ عده‌ای از آنها افراد کج فهمی هستند که رشد و آبادانی را با فساد و تقلب، لازم و ملزوم می‌دانند و با دانش مختصر و ناقص خود خیال می‌کنند خیلی می‌فهمند. گروه دوم افرادی هستند که خودشان ریشه همه مفاسد هستند و هر جا به سراغ یک فساد ریشه‌دار و گسترده می‌رویم به یک مشت گردن‌کلفت بر می‌خوریم که پیغام می‌دهند اینجا حریم فلان حزب و خانواده است. آنها می‌گویند این محدوده جزو دم ماست درحالی‌که یکی از کار‌های اصلی ما این است که پا روی دم شما بگذاریم. گروهی که با همین اقدامات خود سالی بیش از 500میلیارد تومان سود می‌کنند، با صرف دو میلیارد تومان سود، روزنامه‌های مختلفی را راه می‌اندازند و در آنها تأکید می‌کردند که کار دولت کارشناسی نیست درحالی‌که این اقدام چون به ضرر آنهاست تحلیلشان اینگونه است.

شهریور 1390

در جمع مردم اردبیل:
چندماهی است عده‌ای تلاش می‌کنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هیچ محدودیتی متهم ‌کنند، انگار که این موضوع (اختلاس 3000میلیاردی) رسیدگی نخواهد شد. اینها همان اشکالاتی است که ما چند سال فریاد می‌زدیم اما همراهی نمی‌کردند و بعضی هم به ما اعتراض می‌کردند که چرا در پی اصلاح نظام بانکی هستیم.

اسفند 1390

در جمع مردم کرج:
تمام توطئه‌ها طی چند‌ماه اخیر برای اخلال در نظام اقتصادی کشور بود و خارجی‌ها و بدخواهان داخلی نمی‌خواستند هدفمندی یارانه‌ها با موفقیت پیگیری شود. ایجاد اخلال در بازار ارز و طلای کشور توسط عده‌ای ضربه‌زدن به سیاست‌های اقتصادی دولت است. عده‌ای با گرانی‌های کاذب در رسانه‌هایشان دائما منفی حرف زدند و فشار آوردند.

فروردین 1391

در جمع مردم هرمزگان:
برخی‌ها توطئه می‌کنند و مشکلات خودساخته بازار ارز و گرانی را به گردن هدفمندی یارانه‌ها می‌اندازند. توطئه ارز و گرانی درست کردند تا هدفمندی یارانه‌ها را زیر سؤال ببرند.

اردیبهشت 1390

در صحن جامع رضوی مشهد‌مقدس:
مسئله‌ای که در بازار ارز و طلا مشاهده کردید حاصل یک توطئه مشترک داخلی و خارجی بود. ما عناصر اطلاعاتی هوشمند فراوانی داریم اما آنها به‌عنوان مقدمه توطئه با طرح موضوعات دروغین و کاذب، ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه‌های غیرواقعی معطوف کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند. آنها آمده و ضربه‌ای زدند و خیال کردند که از ملت و دولت انتقام گرفته‌اند.

آذر 1391

در استان خراسان‌رضوی:
300نفر در کشور 60درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند. متأسفانه در کشور عده‌ای هم پیدا شده‌اند که فقط به فکر خود هستند و از این افراد دفاع می‌کنند.

1391

در استان کرمانشاه:
اقتصاد کشور نباید در دست 3هزار نفر باشد.