همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، با رد شایعه‌ ورود خرس به داخل شهر و حوالی شهر سمنان گفت: نتایج بررسی‌ها و پایش منطقه و مشاهدات افراد محلی و روستاییان اطراف زاوقان نشان داد که حیوان رویت شده نه یک خرس بلکه یک قلاده سگ بسیار بزرگ است.

«بهرامعلی ظاهری» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: به دنبال گزارش مبنی بر ورود یک قلاده خرس به باغ‌های حوالی زاوقان سمنان پنج اکیپ از همکاران حفاظت محیط زیست استان به سرعت در محل حاضر شده و پس از هماهنگی با آتش‌نشان سمنان و اعزام نیروهای امدادگر از طریق پروژکتور همه‌ منطقه ارزیابی شد و خرسی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد، اظهار نظر غیرکارشناسی کردند و اخباری مبنی بر رویت خرس در خیابان‌های سمنان منتشر کردند که کذب محض است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان پیرامون برنامه محیط زیست استان برای اجرای طرح برآورد جمعیت یوزهای آسیایی در این استان نیز یادآور شد: این طرح در منطقه توران اجرا شد به علت کوچ عشایر، اجرای این طرح موقتأ متوقف شد و ان‌شاء‌الله پس از فراهم شدن شرایط مجددأ از سر گرفته می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین