همشهری آنلاین: دادستان سابق تهران با درخواست علنی شدن جلسات محاکمه گفت: قضاوت مردم درباره این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.

مهر نوشت: سعید مرتضوی پس از پنجمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران حرف‌های مرا به طور کامل منتشر نمی‌کنند برخی از حرف‌های من نیز تحریف شده و تقوای مطبوعاتی رعایت نمی‌شود.

وی افزود: در خصوص حرف‌هایی که من درباره مسئولیت پذیری آقای روح الامینی اشاره کردم خبر به درستی منتشر نشد و این باعث شد وی بگوید که مرغ پخته نیز به این حرف‌ها می‌خندد. واقعیت طوری است که سنگ نیز به این حرف‌ها می‌خندد. من درباره مسئولیت پذیری صحبت کردم و به پدران توصیه کرده که مسئولیت فرزندان را بگیرند.

خبرنگاری از مرتضوی پرسید برگ صحبت‌های شما درباره مسئولیت پذیری آقای روح امین وجود دارد، وی در پاسخ گفت: من منکر این فایل نیستم.

خبرنگاری درباره روند دادگاه پرسید، وی در پاسخ گفت: از روند دادگاه راضی نیستم زیرا به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود. اتهامات ما را علنی همه جا چه داخل و چه خارج کشور در بوق کردند و این در حالی است که کوچکترین تقصیری در این ماجرا ندارم.

وی ادامه داد: حتی یک برگ هم بر علیه من وجود ندارد. اطلاعات سری و محرمانه‌ای در پرونده کهریزک وجود ندارد و از دادگاه می‌خواهم جلسه بعد را علنی برگزار کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هنوز برای پرونده رای صادر نشده و باید بعد از صدور رای استدلال‌های دادگاه را مورد بررسی قرار داد و درباره رضایت از دادگاه صحبت کرد. دانستن حق مردم است و از دادگاه می‌خواهیم که جلسه بعد به صورت علنی برگزار شود تا مردم توضیحات ما و شاکیان را گوش کنند تا غیر از قضاوت دادگاه، مردم نیز قضاوت کنند. اهمیت قضاوت مردم چیزی کمتر از رای دادگاه نیست. ما در این پرونده دفاع کرده و لایحه خود را نیز منتشر کردیم. در حالی که دشمنان نظام از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند بهتر است دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

برچسب‌ها