همشهری آنلاین: پلیس آمریکا می‌گوید سه مظنون دیگر در ارتباط با وقایع انفجارهای ماراتن بوستون بازداشت شده و روز چهارشنبه به دادگاه منتقل شده‌اند.

به گزارش یورونیوز یکی از این سه مظنون آمریکایی و دو نفر دیگر شهروندان قزاقستان و همکلاسی‌های جوهر سارنایف، یکی از مظنونان بمبگذاری های بوستون، بودند.

در حال حاضر شواهدی مبنی بر دخالت این سه نفر در بمب‌گذاری‌های بوستون در دست نیست بلکه آنها متهم به دادن اطلاعات غلط و فریب دادن پلیس هستند.

انفجار دو بمب در مسابقه دوی ماراتن بوستون در ۱۵ آوریل باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن بیش از ۲۶۰ نفر شد.

جزئیات بیشتر:

ظمت تاژایاکوف، دیاز قدیربایف و روبل فیلیپوس سه متهم جدید بازداشت شده در جریان پرونده انفجارهای بوستون، به اتهام ایجاد اخلال در روند تحقیقات پلیس، روز چهارشنبه در برابر قضات دادگاه فدرال ایالت ماساچوست، حاضر شدند.

تاژایاکوف و قدیربایف، همکلاسی های جوهر سارنایف، در دادگاه تمامی اتهامات وارده علیه خود را رد کردند.

وکیل دیاز قدیربایف می گوید:«موکل من تمام اتهام ها را رد کرده است. همانطور که از اول هم گفتیم، وی در تحقیقات اف بی آی مشارکت داشته. او فقط از شدت انفجارهای بوستون، درست مانند دیگر افراد جامعه، مبهوت و وحشتزده شده بود.»

همین استدلال را وکیل عظمت تاژایاکوف هم تکرار می کند و می گوید:« موکل من از این که یکی از آشنای های وی در دانشگاه در است انفجارهای بوستون دخیل بوده، احساس وحشت می‌کرده و بهت زده بود؛ درست مانند بسیاری از افراد دیگری که در دانشگاه از آن‌ها باز جویی شده بود.»

این دو جوان قزاقستانی، متهم‌اند که کوله پشتی حاوی مواد آتشزا و نیز کامپیوتر متعلق به جوهر سارنایف را از دید پلیس پنهان کرده و به این ترتیب، روند تحقیقات امنیتی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

روبل فیلیپوس، جوان بازداشت شده دیگر متهم به دادن اطلاعات غلط به پلیس است.

منبع: همشهری آنلاین