همشهری آنلاین: حادثه انفجار در جریان مسابقه دوی ماراتن در شهر بوستون آمریکا، مقامات این کشور را بر آن داشت تا بر شدت تمهیدات امنیتی به ویژه در نقاط حساسی از جمله کاخ سفید و ساختمان کنگره بیافزایند.

امریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ به دنبال دو انفجار روز دوشنبه در شهر بوستون، مأموران پلیس در شهرهای مختلف آمریکا، از جمله واشنگتن دی سی و نیویورک که محل حملات یازده سپتامبر نیز بوده اند، به حالت آماده باش درآمده اند.

در واشنگتن دی سی، مأموران پلیس مخفی به گشت زنی مقابل ساختمان کاخ سفید پرداختند و حتی از عبور عابران پیاده از مقابل ساختمان، بوسیله نوارهای مخصوص پلیس، جلوگیری می کنند.

پرچمی که بر فراز کاخ سفید قرار گرفته است نیز به نشانه ی احترام به قربانیان این حادثه به حال نیمه افراشته درآمد.

در حال حاضر کسی در ارتباط با انفجار روز دوشنبه بازداشت نشده است.

دو انفجار صورت گرفته در شهر بوستون، سه کشته و یکصد و هفتاد و شش زخمی برجا گذاشته است که از میان مجروحان، حال هفده نفر وخیم و بحرانی توصیف شده است.

دولت آمریکا از تعیین جایزه برای هرگونه اطلاعات در خصوص عامل و یا عوامل بمب گذاری های شهر بوستون خبرداد.

دولت آمریکا در پی حمله تروریستی اخیر در خط پایان ماراتن شهر بوستون که دهها کشته وزخمی برجا گذاشت ، پنجاه هزار دلار جایزه برای دادن هرگونه اطلاع از جزییات این حمله و یا نشانه هایی که منجر به یافتن عامل و عوامل آن شود ، تعیین کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: به دنبال انفجارهای بوستون، تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ، مراکز عمومی و از جمله تمامی فرودگاه های آمریکا تشدید شده است.

در پی حادثه بوستون تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور از جمله نیویورک و اطراف کاخ سفید در واشنگتن تشدید شده است. مجری از استانیسلاو دو سن ایپولیت گزارشگر این شبکه در واشنگتن سئوال کرد، مقامات آمریکایی چطور می خواهند مردم را مطمئن کنند.

گزارشگر گفت: مقامات آمریکایی با تدابیر امنیتی در شهرها و از جمله بوستون تلاش می کنند، به مردم اطمینان خاطر بدهند. اکنون حضور نیروهای پلیس در بوستون بسیار پر رنگ شده است و گشتی های پلیس در مناطق مختلف شهر و بویژه در مترو حضور گسترده ای دارند. این تدابیر امنیتی در فرودگاه های این کشور نیز تشدید شده اند.

یک هواپیما در فرودگاه بوستون به دلیل مشاهده یک مورد مشکوک برای مدتی از ترمینال ها خارج شد. هشدارهای دروغین متعددی تاکنون دریافت شده است. اطراف کاخ سفید نیز تحت تدابیر امنیتی شدیدی قرار گرفته است. بلوار پنسیلوانیا که مقابل کاخ سفید واقع شده است، برای عابران نیز مسدود شده است. مجری از آخرین نتیجه تحقیقات انجام گرفته سوال کرد.

گزارشگر پاسخ داد: هنوز هیج نتیجه رسمی منتشر نشده است. گفته می شود که مواد منفجره بکار رفته در بمب های منفجر شده بسیار ضعیف بوده است، اما قطعات فلزی که عمدا در اطراف این بمب ها قرار داده شده، آثار مخرب انفجارها و شمار مجروحان و همچنین شدت جراحات کسانی که اطراف محل انفجار بوده اند را افزایش داده است.

در مورد عاملان این حادثه دو فرضیه مطرح شده است؛ احتمال دخالت تروریسم بین المللی یکی از این فرضیه هاست که بسیار کمتر از آن سخن می گویند. احتمال نقش راست افراطی که به عنوان گروه های میهن پرست از آن ها یاد می شود نیز مطرح شده است. حوادث مشابه سال های گذشته که همگی در ماه آوریل رخ داده اند، فرضیه دوم را تقویت می کند. این گروه ها مخالف دولت فدرال هستند و از دولت فدرال انتقاد می کنند.

رسانه های محلی در آمریکا اعلام کردند دبیرستانی در شهر هوستون در ایالت تگزاس این کشور به علت تهدید به بمب گذاری ، تخلیه شد.

دبیرستان وستبری در جنوب غربی هوستون به بمب گذاری تهدید شده بود.

مسئولان دبیرستان در باره نحوه تهدید شدن مدرسه، اطلاعاتی ارائه نکردند ولی پس از ساعاتی، به دانش آموزان اجازه داده شده در ساعت ده و پانزده دقیقه صبح به وقت محلی به کلاس های خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا ، این مدرسه ، نخستین دبیرستان در تکزاس نیست که به بمب گذاری تهدید شده اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری از ضبط و توقیف یک پاکت نامه سمی در اداره پست واشنگتن خبر داد.

به گزارش این شبکه، منابع مطلع در کنگره آمریکا اعلام کردند: یک پاکت نامه که قرار بوده برای یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا ارسال شود، پس از آنکه مورد آزمایش قرار می گیرد و نتیجه آزمایش مثبت اعلام می شود، توسط مقامات ضبط و به یک آزمایشگاه در شهر مریلند ارسال می شود.

طبق آزمایش بعمل آمده، این پاکت به سم رایسین (Ricin) که یکی از کشنده ترین سموم شناخته شده در جهان است، آلوده بوده است.

کد خبر 209594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز