تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۲

گروه شهری: تا پایان سال ۸۶ فاز یک طرح توسعه خط یک مترو از ایستگاه میرداماد (جهان کودک) تا خیابان دولت آماده بهره برداری خواهد شد و سال بعد از آن نیز فاز دو آن از خیابان دولت تا سرپل تجریش به اتمام خواهد رسید.

خبرنگار ما در حاشیه بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از روند پیشرفت کار در طرح توسعه خط یک مترو که به طول ۸کیلومتر از ایستگاه میرداماد آغاز و تا تجریش ادامه می یابد به نقل از محسن هاشمی مدیرعامل شرکت مترو خبر می دهد؛ با افتتاح ادامه این خط از جهان کودک تا تجریش ۳۰۰هزار مسافر به ظرفیت جابجایی خط یک که هم اکنون بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر است اضافه می شود.

به گفته محسن هاشمی همچنین با افتتاح ادامه خط یک از میرداماد تا تجریش می بایست به ظرفیت تعداد واگنهای قطار اضافه شود تا زمان حرکت قطارها به دو دقیقه کاهش یابد چرا که در غیراین صورت تعداد واگنهای فعلی پاسخگوی حجم بالای تقاضای سفر اضافه شده نخواهد بود.

بنابر این گزارش ایستگاه های ادامه خط یک از میرداماد تا تجریش عبارتند از خیابان میرداماد - بانک مرکزی ، خیابان شریعتی- ظفر، خیابان شریعتی- دولت، خیابان شریعتی- یخچال، خیابان شریعتی -تقاطع اتوبان صدر، خیابان شریعتی - پل رومی، میدان قدس و سرپل تجریش است.

محسن هاشمی همچنین از برقراری تعامل خوب و مثبت نمایندگان ویژه رئیس جمهوری با شهرداری در مورد مسایل و ابهامات پیش آمده بر سر راه تامین اعتبارات مترو از محل تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ خبر داد و گفت: خوشبختانه طی جلسات مشترکی که با برخی اعضای هیأت نمایندگان ویژه رئیس جمهوری داشتیم به نتایج امیدوارکننده ای مبنی بر حل اختلافات و ابهامات و اشکالات پیش آمده در اسرع وقت دست یافتیم.