مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ، از افتتاح 2 ایستگاه دیگر خط 2 مترو (رسالت - گلبرگ) طی ماه آینده خبر داد.

به گزارش سما ، مهندس محسن هاشمی به همراه هیئت ویژه منتخب ریاست جمهوری مربوط به تبصره 13 ، صبح امروز در بازدید از خطوط در حال ساخت نیمه شمالی خط یک مترو تهران ، گفت: 2 ایستگاه دیگر از خط 2 مترو تهران (رسالت- گلبرگ) مهر ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: اواخر آذر امسال نیز ایستگاه امام حسین(ع) که مهم ترین ایستگاه مترو تهران به شمار می رود ، به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمی همچنین گفت: ایستگاه گرمدره یکی از ایستگاه های مسیر کرج تا آذر و نیز تا پایان سال جاری بخش تامین و نگهداری و کارخانه واگن سازی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: برای ادامه فعالیت مترو در خط تجریش (خط 4) و بخشی از فعالیت های مترو ، تامین و نگهداری قطارها ، ساخت قطارها 50 درصد بودجه را دولت و 50 درصد دیگر را باید شهرداری تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از بازدید هیئت ویژه منتخب ریاست جمهوری مربوط به بودجه تبصره 13 ، در خصوص پیشرفت فعالیت های مترو و تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت خطوط مترو ، تصمیمات قطعی گرفته شود.

هاشمی با اشاره به مشکلاتی که در صورت تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز به وجود خواهد آمد ، گفت: مشکلات به دو شکل بروز خواهد کرد ، یکی در بخش بودجه های بهره برداری (سوبسید و یارانه بهره برداری) که اصولا در بهره برداری از سیستم و به دنبال آن برای مسافران مشکلاتی را در بر خواهد داشت و نیز از طرفی در تامین و نگهداری قطعات یدکی و تاخیر در پیشرفت فعالیت های ساخت خطوط با مشکلات جدی تر روبه رو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: طبق برنامه دولت ، هر سال باید 80 کیلومتر در مجموع برای کشور خطوط مترو ساخته شود که بیش از 600 میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: از این 80 کیلومتر ، سهم تهران 20 کیلومتر است که بالغ بر 400 میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت که 200 میلیارد تومان از سوی دولت و 200 میلیارد تومان برای فعالیت های مترو از سوی شهرداری باید پرداخت شود.

هاشمی همچنین گفت: متاسفانه تاکنون 70 میلیارد تومان بودجه تامین شده است و هنوز 340 میلیارد تومان بودجه تامین نشده است.

وی در خصوص قطع برق در چند روز گذشته و تاثیر آن بر خطوط مترو تهران ، افزود: در هر 10 کیلومتر یک پست برق وجود دارد که با قطع برق یا ایجاد بحرانی از پست برق دیگری برای تامین مصرف برق استفاده می شود. متاسفانه در بروز مشکل چند روز گذشته ، چون قطعی برق از شبکه سراسری اتفاق افتاده بود نمی توانستیم از برق ذخیره و اضطراری استفاده کنیم چرا که مصرف برق مترو بیش از 200 مگاوات است.

کد خبر 2979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز