مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ تیر ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

احداث خطوط جدید مترو نیازمند تامین اعتبار مورد نظر از محل تبصره 13 بودجه سال 85 توسط دولت است.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : موافقتنامه احداث خط 6 به طول 27 کیلومتر در امتداد بزرگراه آیت الله کاشانی و عبور از تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی، یادگار امام، جلال آل احمد و شهید چمران، بزرگراه شهید گمنام، خیابان فاطمی، میدان ولی عصر(ع)، خیابان کریم خان، میدان هفت تیر، خواجه نصیرالدین طوسی، میدان امام حسین(ع)، میدان شهدا، 17 شهریور تا بزرگراه آزادگان در جنوب شرقی تهران با بنیاد مستضعفان به مبلغ 1.2 میلیارد دلار در خردادماه امسال امضاء و توسط شهردار برای طرح در شورای اقتصاد ارسال شده است.

مهندس حسن بیادی می گوید در همین راستا موافقتنامه احداث خط 7 به طول 27 کیلومتر در مسیر سعادت آباد (میدان سرو)، بلوار پاک نژاد، بزرگراههای چمران و نواب، خیابان مولوی، بزرگراه آیت الله محلاتی،  میدان محمدیه به سمت جنوب شرقی تهران واقع در شمال شهرک امیرالمؤمنین (ع) در منطقه افسریه نیز با سپاه پاسداران به مبلغ 1.2 میلیارد دلار در اردیبهشت ماه امسال امضاء و برای شورای اقتصاد ارسال شده است.

وی از دولت خواست با تخصیص سریع سهمیه فایناس قراردادهای مذکور از محل تبصره  13 بودجه سال ، 85  زمینه را برای احداث به موقع این خطوط فراهم آورد.

نایب رئیس شورای شهر در عین حال گفت: مجلس شورای اسلامی به همین منظور در بودجه سال ۸۵ اعتباراتی را تحت عنوان فایناس در تبصره 13 بودجه کل کشور در نظر گرفت ولی در آئین نامه اجرایی تهیه شده از سوی دولت در ارتباط با این تبصره، مطالعات کارشناسی شورای کلان شهرها به ویژه شورای شهر تهران و اولویت های مورد نظر مدیریت شهری در خصوص توسعه مترو نادیده گرفته شده است؛ به گونه ای که کلان شهرها هیچ اختیاری در تعیین اولویت ها ندارند. به بیان دیگر تعیین اولویت ها به طور دربست در اختیار نمایندگانی است که از سوی دولت تعیین می شوند.

بیادی با اشاره به دلایل احتمالی اتخاذ چنین سیاستی در دولت می گوید: شاید برخی از این طریق دنبال تحمیل سیاست های مدیریتی هستند که قبلاً نتوانسته اند از شیوه های دیگر بر شهرداری اعمال کنند.

وی می افزاید: مهمترین راه حل مشکل ترافیک تهران گسترش سریع حمل و نقل عمومی به ویژه مترو با کمک دولت است.

نایب رئیس شورای شهر یکی از مشکلات کنونی مترو را کمبود واگن و عدم پاسخگویی تولیدات داخلی و عدم تامین به موقع آن از خارج می داند و می گوید: اگر با تامین به موقع واگن ها فاصله  حرکت قطارهای مترو به ۲ دقیقه برسد بهترین خدمت رسانی در زمینه حمل و نقل شهری صورت گرفته است.

به گفته نایب رئیس شورای شهر تهران، دولت باید تلاش کند تا زمان حمل واگن از خارج به کشور نیز کوتاه شود و علاوه بر این صنایع داخلی ظرفیت خود را بالا ببرند.بیادی افزود: واگن سازی پارس تا به حال نتوانسته به لحاظ ظرفیت و کیفیت، نیازهای مترو به واگن را تامین کند.

کد خبر 643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز