گروه اقتصادی: مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در سال 1385 بیش از 55 درصد درآمد حاصل از خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی تحقق یافت.

حسن خوشپور افزود: از رقم 7 تریلیون و 400 میلیارد ریال پیش‌بینی شده، 4 تریلیون و 110 میلیارد ریال آن محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وی دلایل عدم تحقق کامل درآمدهای ناشی از خصوصی‌سازی را شرایط حاکم بر بازار و نیز انجام مراحل آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای واگذاری عنوان کرد.

خوشپور در مورد شرکت‌های واگذارشده نیز گفت: در سال 1385 شرکت‌هایی که فعالیت آنها خارج از عنوان‌های صدر اصل 44 قانون اساسی بوده، واگذار شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: بخشی از سهام بنگاه‌های فعال در عنوان‌های درج شده در صدر اصل مذکور نیز واگذاری یا آماده واگذاری شده‌اند.

خوشپور درباره اولویت‌های واگذاری شرکت‌ها در سال جاری نیز اظهار داشت: در سال 1386 واگذاری حداقل 60 درصد از سهام شرکت‌های خارج از صدر اصل 44 قانون اساسی و 10 درصد سهام بنگاه‌های مشمول عناوین صدر این اصل خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های واگذار شده در سال 1385 اغلب شرکت‌هایی بوده‌اند که به لحاظ وضعیت بازار، امکان بیشتری برای واگذاری داشتند.

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: با توجه به مفاد ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی، گستره واگذاری‌ها افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها