تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳

همشهری‌آنلاین: ناتالیا، پزشک جوان در بالکان، پس از مرگ پدربزرگ محبوبش، وارد ماجراهایی می‌شود که سراسر جادوست.

در این جستجوها به نسخه قدیمی «کتاب جنگل»‌ می‌رسد که همیشه همراه پدربزرگش بود و طی‌ سال‌های گذشته، بارها داستان‌هایش را برایش خوانده بود؛ داستان مرد فناناپذیر و داستان‌های دیگر. در بین همه آن‌ها داستانی است که پدربزرگش هرگز برایش تعریف نکرده‌بود؛ داستان ِ افسانه همسر ببر ...

تئا آب‌رت نویسنده بسیار جوان رمان‌ همسر ببر با نوشتن این رمان، در زمان کوتاهی به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان غربی تبدیل شد و به دلیل نثر جادویی و روایت اعجاب‌آور این رمان، بسیار مورد توجه رسانه‌ها و منتقدان ادبی سراسر دنیا قرار گرفت تا آنجا که مطبوعات امریکایی و اروپایی به او لقب مارکز عصر حاضر جدید داده‌اند. ماهنامه ادبی نیویورکر او را یکی از بهترین نویسندگان زیر چهل سال دانسته و بنیاد ملی کتاب امریکا نیز او را در لیست بهترین‌های بین پنج تا سی و پنج سال قرار داده‌اند.

رمان همسر ببر جدا از اینکه همواره در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز قرار داشته، برنده جایزه اورنج فیکشن 2011 و نامزد نهایی جایزه ناشنال بوک امریکا 2011 شده است.

ایزابل آلنده (نویسنده معروف شیلیایی) در گفتگو با گاردین: در سال‌‌های اخیر کمتر رمانی خوانده‌ام که تا این اندازه مرا جادو کرده باشد، یک نفس از اول تا آخر کتاب همسر ببر را خواندم و نویسنده جوان آن را تحسین کردم. به نظرم تئا آب‌رت یکی از پدیده‌های رمان‌نویسی روزگار ماست.

از علی قانع نویسنده‌ و مترجم نام‌آشنا سال گذشته رمان اتاق نوشته اما دون‌اهو و رمان «دختر پنهان» نوشته شیلپی سمیه‌گوآدا در نشر آموت منتشر شده‌است.

رمان همسر ببر نوشته‌ی تئا آب‌رت ترجمه‌ی علی قانع در 368 صفحه و به قیمت 15000 تومان توسط نشر آموت منتشرشده است.

منبع: همشهری آنلاین