همشهری آنلاین: شورشیان مورد حمایت خارجی که با سوریه می‌جنگند دست‌کم ۱۲ فروند راکت گراد به سوی شهر بعلبک در شمال شرق لبنان شلیک کرده‌اند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، در اثر اصابت ۸ فروند از این راکت‌ها به این شهر هم‌مرز با سوریه در روز چهارشنبه (۱۵ خرداد) دست‌کم یک کودک مجروح شد.

ارتش سوریه روز چهارشنبه کنترل شهر راهبردی قصیر در غرب این کشور را در اختیار گرفت.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید غرب و متحدان منطقه‌ای‌اش از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ترکیه در ماه آوریل هشدار داد اگر شورشیانی که با دولت دمشق می‌جنگند قدرت را در این کشور به دست بگیرند می‌توانند برای چند دهه کل منطقه خاورمیانه را به بی‌ثباتی بکشانند.

بشار اسد افزود :«اگر ناآرامی در سوریه به تجزیه این کشور منجر شود یا نیروهای تروریستی کنترل آن را در دست بگیرند این مساله به طور قطع به کشورهای همجوار نیز سرایت می‌کند و تاثیری دومینووار بر کل منطقه خاورمیانه و فراتر از آن خواهد گذاشت.»

منبع: همشهری آنلاین