همشهری آنلاین: کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع از هشتم تا دهم تیرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع از هشتم تا دهم تیرماه با حضور 120 نفر از قاریان برجسته و برگزیده که نفرات اول تا سوم مسابقات استانی قرآن بوده یا نفرات راه یافته به مرحله کشوری هستند برگزار می‌شود.

کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که داوری این دوره از رقابت‌ها در دو بخش ترتیل و قرائت توسط شش نفر از اساتید قرآنی کشور انجام خواهد شد، عنوان کرد: پس از برگزاری آزمون و انجام داوری از سوی اساتید قرآنی کشور، 25 تا 30 نفر از قاریان برگزیده به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی در ادامه یادآور شد: قاریانی اعزامی به حج تمتع به عنوان سفیران قرآنی به منظور برگزاری محافل انس با قرآن در کاروان‌ها و بعثه مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌هایی از جمله؛ تواشیح، اذان، مناجات و ... خواهند بود و این قاریان در مجموع بیش از هزار محفل قرآنی در سرزمین وحی برگزار می‌کنند.

میریان با یادآوری اینکه قاریان اعزامی به حج تمتع در دو بخش مدینه اول و مدینه دوم اعزام می‌شوند، گفت: برای برگزیدگان هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع، دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان حج و زیارت و شورای عالی قرآن برگزار می‌شود تا مأموریت‌ها و وظایف آنان تشریح و اعلام شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به زمان برگزاری هفدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع اشاره کرد و گفت: محل برگزاری این آزمون در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها