گروه سیاسی: دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که ایران برای برقراری رابطه با مصر، شروط و ملاحظاتی دارد.

علی لاریجانی در پاسخ به اینکه آیا تهران برای مذاکره احتمالی با مصر پیش‌شرطی خواهد داشت؟ گفت: قاعدتاً طرفین برای این مذاکرات شروطی خواهند داشت چرا که در ایران هم در این باره ملاحظاتی وجود دارد و ما معتقدیم فکر برقراری این روابط فکری صحیح است.

وی از ظهر روز پنجشنبه پس از دیدار و گفت و گویی دو ساعته با وزیر خارجه‌ عمان در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: اصل این‌که دو کشور مهم در دنیای اسلام بتوانند روابط معقول و رسمی داشته باشند فکر درستی است. باید ملزومات آن روشن و فراهم شود.

مذاکره با سولانا

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که محل مذاکرات شما با خاویر سولانا کجاست؟ گفت: در یکی از کشورهای اروپایی مذاکرات انجام خواهد شد که بعدا اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به موضع خاویر سولانا مبنی بر اینکه موضوع هسته ای ایران موضوعی پیچیده بوده و با مذاکراتی کوتاه حل نمی شود اظهار داشت: من چنین رأیی را نمی پذیرم ؛ موضوع هسته ای ایران موضوع ساده ای است هرچند که می توان آن را به صورت پیچیده اندیشید، اما صورت اصلی آن خیلی پیچیده نیست.

در گزارش ایسنا هم آمده است، وی در پاسخ به سؤال دیگری به مذاکرات تلفنی روز سه‌شنبه گذشته خود با خاویر سولانا اشاره کرد و افزود: ایشان گفتند که بررسی‌هایشان را انجام داده‌اند و منتظرند در ملاقات رسمی نتایجش را بگویند.

حل سریع مسئله

علی لاریجانی گفت: اگر به صورت اصلی مسئله هسته‌ای‌ایران دقت کنیم، به حواشی آن کمتر بپردازیم و چارچوب‌های بین‌المللی را برای حل آن بپذیریم، می‌توان سریع این مسئله را حل کرد. به گزارش ایرنا، وی افزود: اگر تصور شود، زمان دادن به این موضوع علاج کار برای طرف دیگر است، خیلی بعید می‌دانم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: برداشت من این است که موضوع در حد رسیدن است و می‌شود میوه آن را چید.