تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

همشهری آنلاین: خالق یک نقاشی‌دیواری که بر دیوار روزنامه همشهری نقش بسته است ضمن توضیح درباره این اثر درباره کار دیگرش "مه و خورشید و فلک" که با کاشی شکسته در اتوبان تهران کرج نصب شده است، صحبت کرد.

به گزارش مهر، رضا علیخانی، هنرمند نقاش و طراح در مورد آثار جدیدیش که بر روی دیوارهای شهر تهران نقش بسته است، گفت: آخرین کارم که رونمایی شد اثری است که به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران و بر دیوار ساختمان جدید روزنامه همشهری نقش بست.

وی افزود: این اثر روی دیوار کناری روزنامه همشهری قرار دارد و به همین دلیل اثرم به مطبوعات ربط دارد.

طرح این کار را شورای هنری سازمان زیباسازی تایید و بعد آن را برای نقش بستن بر دیوار ساختمان جدید گروه مجلات و روزنامه همشهری انتخاب کرد.

این نقاش با اشاره به اینکه ساختمانی که اثرش بر آن نقش بسته در پارک وی قرار دارد، توضیح داد: نقاشی من در حدود 210 متر است و در ماه مهر رونمایی شد.

این اثر بر مبنای کار ارباب جراید طراحی شده و در آن از حروف به عنوان نماد فعالیت در این عرصه استفاده کرده‌ام.

وی همچنین به رونمایی از اثر دیگرش در اتوبان تهران کرج اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش اثری از من که اندازه آن حدود 500 متر مربع است در اتوبان کرج رونمایی شد.

علیخانی نام اثرش در اتوبان کرج را "مه و خورشید و فلک" عنوان کرد و افزود: این اثر بر اساس شعر معروف سعدی است که من این شعر را دستمایه اثرم قرار دادم و بر اساس آن کار کردم.

در ابتدا می‌خواستم کار را با رنگ پیش ببرم ولی با توجه به وسعت دیوار و موضوعی که برای آن انتخاب کرده بودم به متریال کاشی شکسته رسیدم.

این هنرمند در پایان سخنان خود گفت: طرح "مه و خورشید و فلک" نیز در شورای هنری سازمان زیباسازی مورد تایید قرار گرفت.

این همان طرحی است که در دومین دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران به عنوان اثر برگزیده هیات داوران انتخاب شد.

منبع: همشهری آنلاین