همشهری آنلاین: کتاب آثار برگزیده نخستین جشنواره پرچم به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن یونسی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره پرچم با بیان این مطلب گفت: «محتوای این کتاب 220 صفحه‌ای را آثار برگزیده رسیده در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، همچنین آثاری که از هنرمندان مطرح کشور (بخش میهمان جشنواره) خریداری شده است، تشکیل می‌دهد».

وی افزود: «این کتاب که 300 اثر را در خود جای داده، در قطع وزیری، با نوشته‌هایی از رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، آقای خوراکیان و رئیس جشنواره پرچم، ناصر امین‌زاده آغاز می‌شود و بعد از معرفی دبیران و داوران، آثار منتخب قرار گرفته است».

دبیر اجرایی نخستین جشنواره پرچم با اشاره به این‌که قیمتی برای فروش این کتاب در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: «تیراژ کتاب در نخستین مرحله چاپ 1000 جلد است و نخستین چاپ این مجموعه به هنرمندان، شرکت‌کنندگان در جشنواره و میهمانان ویژه اهدا می‌شود.

کتب باقی‌مانده نیز به نهادها، مجموعه‌ها و دانشکده‌های هنر و هنرمندان‌شان اهدا می‌شود».

یونسی گفت: «از آنجا که تیراژ هزار جلد، نسبت به جشنواره‌ای که در سطح ملی مطرح است، بسیار اندک به نظر می‌رسد، امکان تجدید چاپ وجود دارد».

وی افزود: «کتاب در مجموع با توجه به موضوع جشنواره شکل گرفته است. طراحی جلد و صفحات کتاب، با توجه به موضوع پرچم است و با استفاده از رنگ‌ها و المان‌های آن انجام شده است».

نخستین جشنواره پرچم، 29 مهرماه امسال در باغ‌موزه دفاع مقدس، با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می‌یابد.

منبع: همشهری آنلاین