همشهری آنلاین: رئیس کتابخانه ملی ایران به همراه معاونان و تعدادی از اعضای هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) دیدار کردند.

به گزارش سایت رسمی کتاب‌خانه ملی ایران در این مراسم که در آستانه هجدهمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و در محل حسینیه جماران برگزار شد، علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن اشاره به نفوذ حضرت امام در روح و جان ملت ایران گفت : سایه هدایتگر امام هنوز بر سر جمهوری اسلامی است و همین باعث تداوم جمهوری اسلامی خواهد بود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت :  حضرت امام یک جامعه مرده ای را زنده کرد و حضور ایشان مایه حیات مجدد اسلام  در کشورمان شد.

اشعری رحلت حضرت امام را به خارج شدن روح از جان جامعه  توصیف کرد و افزود : وابستگی مردم به امام تنها وابستگی به یک رهبر سیاسی نبود بلکه امام همه مردم را مجذوب کرده بود و احترام دنیا به ملت ما به واسطه وجود پربرکت حضرت امام است.
همچنین در این دیدار حجت السلام حاج حسن خمینی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان سازمان اسناد وکتابخانه ملی در حسینیه جماران از کتاب به عنوان بوستان علما نام برد و افزود : جامعه ما هم اگر کتاب را بوستان علم بداند همه مردم از علم و کتاب بهره خواهند برد و همیشه شاهد ارتقای علمی کشور خواهیم بود .

تولیت حرم مطهر حضرت امام همچنین از تلاش موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای انتشار اینترنتی آثار حضرت امام(ره) خبر داد و افزود : تا پایان امسال مجموعه ای از کتابها و اسناد  مرتبط با حضرت امام به صورت کتاب الکترونیکی منتشر خواهد شد. 
در ادامه این دیدار رئیس، مدیران  و  جمعی از کارکنان سازمان اسناد وکتابخانه ملی از حسینیه ، بیت ، نگارستان جماران و اتاق C.C.U حضرت امام بازدید کردند.

برچسب‌ها