همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در پیامی، درگذشت دکتر ˈکاظم معتمد نژادˈ پدر علم ارتباطات و روزنامه نگاری نوین ایران را تسلیت گفت.

دکتر معتمدنژاد پنج شنبه شب پس از یک دوره بیماری طولانی در سن 79 سالگی درگذشت .

به گزارش ایرنا، متن پیام «محمد خدادی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت درگذشت دکتر معتمدنژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم - شنیدن خبر کوچ استاد معتمد نژاد جامعه روزنامه نگاری به ویژه مریدان این بزرگ مرد در ایرنا را به سوگ نشاند. او که با فروتنی، علم و تجربه خود را بی دریغ در اختیار عاشقان راه اطلاع رسانی قرار داد و در حوزه آموزش و پژوهش دست های جویندگان دانستن را فشرد.

به یاد داریم که این استاد بزرگوار در دهه‌های مختلف با حساسیت ویژه خود در امور پیرامون مسایل حرفه‌ای و خبری در کنار خانواده ایرنا بودند.

در دهه 60 در بحبوحه جنگ تحمیلی با دعوت از ایشان و تعدادی از استادان برجسته علم روزنامه نگاری، دوره‌های آموزشی تخصصی زیر نظر ایشان طراحی و اولین گام های روزنامه نگاری نوین در ایرنا شکل گرفت و در سال‌های پایانی دهه 70 با رهنمودها، توصیه‌ها و روشنگری‌های همیشگی خود این سازمان را در مسیر تاسیس دانشکده خبر یاری رسان بودند.

روح آن استاد فرزانه قرین رحمت حق باد و به یقین ضایعه عدم حضور این برجسته گرامی برای جامعه رسانه‌ای قابل جبران نخواهد بود.

آنچه مسلم است اندیشه و نوع نگاه استاد به حرفه روزنامه‌نگاری و نظام رسانه‌ای مورد نظر ایشان، توسط تمامی اصحاب رسانه مورد توجه و تعمق قرار خواهد گرفت و چهره و صدای متین و فراموش ناشدنی این بزرگ اندیشمند علم روزنامه‌نگاری برای همیشه در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

اینجانب از طرف خود و همکاران شاغل در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران و دانشکده خبر این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده فرهیخته این استاد گرامی، تمامی استادان عرصه رسانه و همکاران روزنامه‌نگار تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن همیشه ماندگار، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها