همشهری آنلاین: این روزها اپلیکیشن برای یادآوری کار‌های روزانه کم نیستند Evernote یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین اپ‌ها برای جمع‌آوری یادداشت‌های روزانه در بین کاربران گوشی‌های هوشمند است.

روزنامه ایران نوشت: اما این اپ با وجود تمام قابلیت‌هایش، از راست چین بودن متن‌ها پشتیبانی نمی‌کند. قابلیتی که برای کاربران فارسی زبان بسیار مهم است. اما نگران نباشید چرا که شرکت گوگل برای جبران این ضعف اپلیکیشنی به نام Google Keep را طراحی و روانه بازار کرده است که قابلیت راست چین کردن را پشتیبانی می‌کند.

این اپلیکیشن بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. در Google Keep شما می‌توانید نوشته‌های خود را در محیطی ساده به ثبت برسانید و یا حتی لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید و پس از اتمام هرکار، جلوی آن را نیز تیک بزنید. بزرگترین قابلیت اپلیکیشن Google Keep، تبادل اطلاعات با حساب کاربری شما در گوگل و دسترسی به آن در گوگل درایو است. در واقع از این طریق دسترسی به کلیه قابلیت‌های اپلیکیشن موبایل، روی رایانه نیز فراهم می‌شود.

در Google Keep شما می‌توانید تصاویری را که دوست دارید را نیز به یادداشت‌های خود اضافه کنید و یا از طریق سیستم صوتی گوگل، صحبت‌های خود را تبدیل به متن کنید. البته این قابلیت تنها برای افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و یا با این زبان آشنایی دارند قابل استفاده است.
همچنین شما می‌توانید از امکانات این اپ به شکل یک افزونه روی مرورگر کروم خود نیز استفاده کنید. Google Keep برای کاربران سیستم عامل اندروید نسخه 0/4 و بالاتر و ios نسخه 3/4 وبالاتر به صورت رایگان قابل استفاده است. البته این اپ برای کاربران ios با نام App for Google Keep در فروشگاه اپل در دسترس است.