گروه سیاسی: پادشاه عربستان تأکید کرد که همه کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را دارند و ریاض خواهان حل مسالمت آمیز مسأله هسته ای ایران است.

عبدالله بن عبدالعزیز در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی ال پاییس که مهر خبر آنرا منتشر کرد، گفت: موضع ما حمایت از عدم گسترش سلاح های هسته ای و دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز برای پرونده ایران بدور از بحران و تشنج میان طرف های ذیربط است.

نشست شورای اروپا

در شرایطی که کشورهای غربی در ادامه تلاش‌های خود برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، تهران را به تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت تهدید می‌کنند، وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره فعالیت‌ها و روند برنامه هسته‌ای ایران به رایزنی با یکدیگر پرداختند.

به گزارش ایسنا یکی از مقامات اتحادیه‌ اروپا در این ارتباط گفت: در نشست این اتحادیه، وزرای خارجه توجه خود را به مسایل گسترده‌تر جهان معطوف کرده و گفت‌وگوهای آنها بر روی درگیری‌های نوار غزه، برنامه هسته‌ای ایران و ‌آینده کوزوو متمرکز بود.

دیدار سولانا و لاریجانی؛ به زودی

پس از آنکه روز یکشنبه سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از قریب‌الوقوع بودن انجام دور جدید مذاکرات لاریجانی و سولانا خبر داد، سخنگوی خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: سولانا به زودی دور جدید گفت‌وگوهای خود را با علی لاریجانی آغاز خواهد کرد.

در خبری که مهر آنرا منتشر کرد، کریستینا گالاچ با اعلام این مطلب به خبرگزاری فرانسه، افزود: هنوز هیچ تاریخی برای این دیدار تعیین نشده است.

لاریجانی و سولانا آخرین بار در 31 می (10 خردادماه) در مادرید با هم دیدار کردند.