همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت از تشکیل کارگروه مشترک با وزارت علوم درباره رشته های دانشگاهی مرتبط با سلامت و درمان خبر داد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برخی از رشته های دانشگاهی که با سلامت و درمان مرتبط هستند در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم قرار دارند که برخی از آنها پیش از تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از گذشته در این دانشگاهها موجود بوده و برخی نیز به تازگی در دانشگاهها مانند دانشگاه علمی کاربردی به تصویب رسیده است.

ضیایی یادآور شد: ما در وزارت بهداشت ابتدا نامه ای به وزارت علوم نوشتیم و خواستار روشن شدن وضعیت این رشته ها شدیم و در ادامه جلسه ای با حضور معاون آموزشی وزارت علوم و مدیران مربوطه در این زمینه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: هر رشته ای که مرتبط با سلامت و درمان مردم باشد مطابق قانون باید به مجموعه دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت منتقل شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک با وزارت علوم گفت: این کارگروه برای بررسی رشته ها و مشخص کردن فیلد (زمینه) آموزشی آنها تشکیل شده است و تمامی رشته ها را بررسی کرده و در صورتی که رشته ای با سلامت ارتباط داشته باشد به وزارت بهداشت منتقل می‌شود.

ضیایی اظهار داشت: نکته مهم در رشته های مرتبط با سلامت نداشتن فیلد مرتبط با سلامت و درمان است به طور مثال روانشناسی بالینی از نام اش مشخص است که باید بخش آموزشی بالینی داشته باشد و در غیر این صورت آموزش ناقص می ماند.

وی درباره رشته های مرتبط با سلامت در دانشگاه علمی کاربردی گفت: این رشته ها نیز همچون دیگر رشته ها مجوز خود را از شورای گسترش وزارت علوم دریافت کرده‌اند و برنامه مصوب دارند از این رو در همان کارگروه متشکل با وزارت علوم درباره آنها تصمیم گرفته می‌شود.