همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با موافقت مجلس، اجرای قانون سهمیه‌بندی تا ابتدای مردادماه به تعویق افتاد.

ناصر سودانی در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: در جلسه اعضای کمیسیون انرژی با معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و نماینده ویژه رئیس جمهوری در تبصره 13 توافق شد که تعیین میزان سهمیه و اجرای این قانون با یک ماه تاخیر مجدد اجرایی شود.

وی در باره زمان تعیین سهمیه بندی گفت: قرار بود میزان سهمیه بندی امروز اعلام شود، اما پس از توافق، تحقق این موضوع نیز به ماه آینده موکول شد.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: مجلس به این دلیل با تاخیر دوباره اجرای قانون خود موافقت کرد که دولت در این مهلت باقی مانده بتواند زمینه اجرای این را بیشتر فراهم کند و بتواند با کیفیت مناسب تری به مردم خدمات رسانی کند.

وی ادامه داد: دولت به کمک اطلاعات به دست آمده از کارت هوشمند سوخت، میزان واقعی بنزین مورد استفاده در شهرهای مختلف را می سنجد تا بر اساس آن سهمیه لازم را تعیین کند.

به گزارش شانا، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این گفته بود: مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری در باره قیمت و نحوه توزیع بنزین سهمیه بندی و بنزین مازاد را به عهده دولت قرار داده است و دخالتی در این موضوع نخواهد داشت.

دکتر غلامعلی حداد عادل در اولین کنفرانس خبری خود در آخرین سال فعالیت مجلس هفتم شورای اسلامی در جمع خبرنگاران تصریح کرده بود: هدف از سهمیه بندی بنزین، کاهش مصرف بنزین ، ولی دولت ممکن است برای اجرای بهتر سهمیه بندی بنزین و جلب رضایت مردم، بنزین مازاد نیز وارد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزوده بود: دولت تا کنون به طور رسمی در مورد توزیع بنزین مازاد، اعلام نظر نکرده و درصدد است میزان سهمیه بندی بنزین را به اندازه ای تعیین کند که تا حد امکان نیازی به بنزین مازاد نباشد.

حداد عادل توزیع یا توزیع نشدن بنزین مازاد را به میزان سهمیه هر خودرو وابسته دانسته و گفته بود: چنانچه میزان سهمیه بندی بنزین، پاسخگوی نیاز مردم نباشد، دولت برای توزیع بنزین مازاد انعطاف خواهد داشت.

میزان سهمیه بنزین باید ماهانه 120 تا 150 لیتر باشد  
  
در همین حال یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هم گفت: دولت باید میزان سهمیه بنزین ماهیانه هر خودرو را بین 120 تا 150 لیتر تعیین کند.

حسین آفریده در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: نظر دولت در باره سهمیه بنزین هر خودرو ، 100 لیتر در ماه است، اما نمایندگان کمیسیون انرژی بر لزوم افزایش سهمیه به میزان 120 تا 150 لیتر اصرار می ورزند.‌‌

وی با تاکید بر این که نمایندگان همچنین خواهان توزیع بنزین مازاد بر سهمیه هستند، افزود: دولت باید همزمان با تعیین میزان سهمیه، قیمت بنزین مازاد بر سهمیه بندی را نیز اعلام کند.‌

نماینده مردم شیروان تصریح کرد: یک ماه فرصتی که کمیسیون انرژی برای اجرای قانون سهمیه بندی، دوباره در اختیار دولت قرار داده، تنها به دلیل ایجاد آمادگی بیشتر و تست کردن سیستم فناوری اطلاعات (آی.تی) خود است.

وی تاکید کرد: تنها خط قرمز کمیسیون انرژی مجلس، افزایش نیافتن یارانه بنزین از میزان تعیین شده در قانون یعنی بیش از 5/2 میلیارد دلار و دولت موظف است با همین اعتبار، نیاز مردم در سال جاری را برطرف کند.

برچسب‌ها