گروه اقتصادی: با توجه به گذشت 15 خرداد و اعلام نشدن زمان سهمیه‌بندی بنزین و میزان آن، شواهد امر نشان از تاخیر در اجرای سهمیه‌بندی تا اوایل تیرماه دارد.

در این زمینه سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی کارت هوشمند از تلاش برای آغاز این کار حداکثر تا پایان خرداد خبر داد.

محمد ناصری به ایسنا گفته است: تلاش این است که زمان آغاز سهمیه‌بندی بنزین از پایان ماه خرداد فراتر نرود.

وی در ادامه با اشاره به کمتر از یک میلیون کارت هوشمند خودرو که در دفاتر پستی مانده و هنوز توزیع نشده است، اظهار کرد: به احتمال زیاد50 درصد آن‌ها مربوط به خودرو‌هایی است که از رده خارج شده‌اند. براساس قانون بودجه سال 86 دولت می‌بایست از ابتدای خرداد ماه بنزین را به صورت سهمیه‌ای در اختیار دارندگان وسایل نقلیه قرار دهد. این درحالی است که هنوز میزان هر سهمیه هم اعلام نشده است.

گزارش خبرنگار همشهری از سطح شهر تهران حاکی از افزایش نگرانی مردم از نداشتن کارت سوخت و تجمع و کشیدن صف‌های طولانی در جایگاه‌های عرضه بنزین در طول سه روز گذشته است.

طولانی شدن صف‌ها این شائبه را ایجاد کرده که برخی از دارندگان وسایل نقلیه در روزهای منتهی به اجرای سیستم سهمیه‌بندی اقدام به ذخیره بنزین می‌کنند. هنوز آمار رسمی‌از میزان توزیع بنزین در سه روز گذشته اعلام نشده است.

جمع‌آوری کلیه کارت‌های اضطراری سوخت

ناصری در خصوص اطلاعیه جمع‌آوری کارت‌های اضطراری از چند جایگاه‌ محدود معرفی شده، اظهار کرد: واقعیت این است که بسیاری افراد با وجود داشتن کارت هوشمند از آن استفاده نمی‌کردند و یا همراه خود نمی‌آوردند و ترجیح می‌دادند که از این جایگاه‌ها استفاده ‌کنند که پس از بررسی‌ها و مشخص شدن این موضوع، برای رفع معضل تصمیم اخیر گرفته شد.

وی تصریح کرد: درباره کارت هوشمند موتورسیکلت‌ها قرار است سیستم کامپیوتری تهیه و لیست تمام کسانی که کارتشان را گرفته‌اند، در آن درج شود. سپس از کسانی که کارت نگرفته‌اند درخواست خواهد شد با یک مدرک از موتورسیکلت خود به این مراکز مراجعه کنند که پس از تطبیق با سیستم کامپیوتری اگر نام مالک خودرو در سیستم نباشد، برایش کارت صادر خواهند کرد. 

از روز شنبه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت فقط با کارت سوخت توزیع می‌شود.

کد خبر 23750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز