تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲

۱- کارگردان فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» یک مضمون اجتماعی را در نهایت سادگی روایت کرده است.


حامد محمدی به هنرآنلاین گفت: از مدت‌ها قبل تصمیم داشتم فیلمی جلوی دوربین ببرم. ایده اولیه این طرح را در ذهن داشتم و می‌خواستم فیلم اولم کاری کم‌هزینه و جمع و جور باشد. به همین دلیل در زمان اندک تا شروع جشنواره فیلم فجر فیلمنامه را نوشتم و فرشته‌ها با هم می‌آیند را در 40جلسه فیلمبرداری کردیم. نویسنده فیلمنامه‌های طلا و مس و حوض نقاشی درباره نقش پدرش منوچهر محمدی در مسیر فیلمسازی خود گفت: پدر در تمامی مراحل زندگی من تأثیری بسزا داشته و همیشه مشاوره‌های او شامل حال من شده است. درباره این فیلم هم پدر با وسواس‌های خاص در طول مراحل فیلمبرداری مرا راهنمایی می‌کرد و خوشحالم که نخستین فیلم بلندم را کنار پدر بودم. جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا و رضا ناجی در فرشته‌ها با هم می‌آیند بازی کرده‌اند.

2- نخستین نمایشگاه تخصصی تجهیزات سینمایی همزمان با آغاز جشنواره سی‌ودوم به همت بنیاد سینمایی فارابی به‌مدت 5روز برگزار می‌شود و قرار است نخستین میزبان رسمی از تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات حرفه‌ای سینما باشد. نمایشگاه از 11 تا 15بهمن‌ماه ساعت 15 تا 21 در برج میلاد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

3- سودای سیمرغ امسال هم محبوب‌ترین بخش برای علاقه‌مندانی است که بلیت‌های جشنواره را پیش‌خرید کرده‌اند. پس از این بخش هم فیلم‌های نگاه نو و بخش‌های بین‌الملل و مستند در جایگاه بعد قرار دارند. امسال بیش از 100درصد نسبت به سال گذشته بلیت پیش‌فروش شده و انتخاب اول مردم برای دیدن فیلم سینما آزادی است. سینماهای فرهنگ و ملت هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. پردیس‌های راگا، کیان و سمرقند هم مورد توجه سینماروها قرار گرفته است.

4- فیلم سینمایی «حلقه‌ها» به کارگردانی سردان گلوبوویچ که روایتگر دوران جنگ بوسنی در دهه ۹۰ میلادی است، در بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود. فیلم داستانی از دوران جنگ بوسنی را در سال ۱۹۹۳ روایت می‌کند که طی آن مارکو سرباز بوسنیایی شاهد تجاوز وحشیانه ۳ سرباز به یک شهروند مسلمان می‌شود. مارکو در تلاش برای نجات جان هریس به‌شدت آسیب می‌بیند و 15سال بعد همچنان آسیب‌های ناشی از آن را در بدن دارد. حلقه‌ها برگزیده جایزه جهان‌نمای داوران جشنواره برلین ۲۰۱۳، برنده جوایز بینندگان و بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و بهترین تدوین جشنواره صوفیا بلغارستان و... شده است.

5- آزیتا موگویی با وجود درگذشت مادرش، نخستین ساخته خود را برای نمایش در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره آماده می‌کند. صداگذاری و میکس «یک تراژدی» در حال انجام است و آریا عظیمی‌نژاد هم موسیقی متن فیلم را می‌سازد. مهدی هاشمی، بهرام رادان، ‌رؤیا نونهالی، پیام دهکردی، سیامک صفری، امید روحانی، حسین یاری و پانته‌آ بهرام در یک تراژدی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم داستان مردی به نام قاسم را روایت می‌کند که برای جبران غرور از دست رفته تصمیمی عجیب می‌گیرد.