سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

۱- کارگردان فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» یک مضمون اجتماعی را در نهایت سادگی روایت کرده است.

جشنواره فجر-فیلم ها با پدرها می آیند


حامد محمدی به هنرآنلاین گفت: از مدت‌ها قبل تصمیم داشتم فیلمی جلوی دوربین ببرم. ایده اولیه این طرح را در ذهن داشتم و می‌خواستم فیلم اولم کاری کم‌هزینه و جمع و جور باشد. به همین دلیل در زمان اندک تا شروع جشنواره فیلم فجر فیلمنامه را نوشتم و فرشته‌ها با هم می‌آیند را در 40جلسه فیلمبرداری کردیم. نویسنده فیلمنامه‌های طلا و مس و حوض نقاشی درباره نقش پدرش منوچهر محمدی در مسیر فیلمسازی خود گفت: پدر در تمامی مراحل زندگی من تأثیری بسزا داشته و همیشه مشاوره‌های او شامل حال من شده است. درباره این فیلم هم پدر با وسواس‌های خاص در طول مراحل فیلمبرداری مرا راهنمایی می‌کرد و خوشحالم که نخستین فیلم بلندم را کنار پدر بودم. جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا و رضا ناجی در فرشته‌ها با هم می‌آیند بازی کرده‌اند.

2- نخستین نمایشگاه تخصصی تجهیزات سینمایی همزمان با آغاز جشنواره سی‌ودوم به همت بنیاد سینمایی فارابی به‌مدت 5روز برگزار می‌شود و قرار است نخستین میزبان رسمی از تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات حرفه‌ای سینما باشد. نمایشگاه از 11 تا 15بهمن‌ماه ساعت 15 تا 21 در برج میلاد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

3- سودای سیمرغ امسال هم محبوب‌ترین بخش برای علاقه‌مندانی است که بلیت‌های جشنواره را پیش‌خرید کرده‌اند. پس از این بخش هم فیلم‌های نگاه نو و بخش‌های بین‌الملل و مستند در جایگاه بعد قرار دارند. امسال بیش از 100درصد نسبت به سال گذشته بلیت پیش‌فروش شده و انتخاب اول مردم برای دیدن فیلم سینما آزادی است. سینماهای فرهنگ و ملت هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. پردیس‌های راگا، کیان و سمرقند هم مورد توجه سینماروها قرار گرفته است.

4- فیلم سینمایی «حلقه‌ها» به کارگردانی سردان گلوبوویچ که روایتگر دوران جنگ بوسنی در دهه ۹۰ میلادی است، در بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود. فیلم داستانی از دوران جنگ بوسنی را در سال ۱۹۹۳ روایت می‌کند که طی آن مارکو سرباز بوسنیایی شاهد تجاوز وحشیانه ۳ سرباز به یک شهروند مسلمان می‌شود. مارکو در تلاش برای نجات جان هریس به‌شدت آسیب می‌بیند و 15سال بعد همچنان آسیب‌های ناشی از آن را در بدن دارد. حلقه‌ها برگزیده جایزه جهان‌نمای داوران جشنواره برلین ۲۰۱۳، برنده جوایز بینندگان و بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و بهترین تدوین جشنواره صوفیا بلغارستان و... شده است.

5- آزیتا موگویی با وجود درگذشت مادرش، نخستین ساخته خود را برای نمایش در بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره آماده می‌کند. صداگذاری و میکس «یک تراژدی» در حال انجام است و آریا عظیمی‌نژاد هم موسیقی متن فیلم را می‌سازد. مهدی هاشمی، بهرام رادان، ‌رؤیا نونهالی، پیام دهکردی، سیامک صفری، امید روحانی، حسین یاری و پانته‌آ بهرام در یک تراژدی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم داستان مردی به نام قاسم را روایت می‌کند که برای جبران غرور از دست رفته تصمیمی عجیب می‌گیرد.

کد خبر 247469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز