همشهری آنلاین: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون شهردار تهران، جمعه شب ۱۱ بهمن‌ماه در تالار سنگلج به تماشای نمایش «تار شیشه‌ای» به کارگردانی کیوان صباغ نشستند و پس از این نمایش، معاون شهردار از افزایش تعامل میان شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل روابط عمومی جشنواره تئاتر شهر، محمدهادی ایازی، معاون شهردار تهران درباره تعامل شهرداری و ارشاد گفت: «بعد از این‌که آقای جنتی به وزارت رسیدند، خدمت ایشان رسیدیم و توافق کلی‌ای صورت گرفت تا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و ارشاد تنظیم شود که بر مبنای آن سطح همکاری‌های‌مان افزایش یابد.

نماد این همکاری‌ها را می‌توانیم در جشنواره‌های فجر شاهد باشیم. الحمدلله این همکاری به طور کامل وجود دارد. پس از راه‌اندازی کاخ جشنواره فیلم، امیدواریم کاخ جشنواره تئاتر هم در آینده در مجموعه پردیس تئاتر تهران باشد.

امیدوارم در همین ایام دهه مبارک فجر این تفاهم‌نامه را به امضای شهردار و وزیر محترم ارشاد برسانیم. این روند خیلی می‌تواند به هنر کمک کند که کارهای هنری هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت رشد کنند».

ایازی نوید داد که سالن‌های تئاتر در تهران افزایش یابد: «من به جامعه هنری نوید می‌دهم با توجه به تعاملات خوبی که انجام شده ما هم اکنون با همکاری بخش خصوصی حدود دوازده پردیس سینمایی در سطح شهر در حال احداث داریم و سالن‌های مختلف تئاتر هم در سطح شهر در حال راه‌اندازی است.

غیر از پردیس تئاتر تهران که ظرفیتی حدود 2000 صندلی اضافه می‌کند، دو سه مرکز تئاتر دیگر نیز در حال ساخت است که یکی‌اش در باغ کتاب قرار دارد که سالن تئاتر بسیار خوبی است.

بر مبنای همان تفاهم‌نامه سعی می‌کنیم تعداد صندلی‌های تئاتر را افزایش دهیم. مرکز نمایش‌های آیینی در خیابان شریعتی تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که سالن کاملا متفاوتی است.

ما پیش‌بینی‌های دیگری هم کردیم. مثلا بعد از تکیه‌دولت مرکز دیگری برای اجرای تعزیه در تهران نداشتیم. در هیأت مدیره بنیاد تعزیه به همراه آقای مرادخانی تصمیم گرفتیم برای اجرای تعزیه تکیه‌ولایت را تاسیس کنیم که به این هنر فاخر می‌تواند کمک کند».

معاون شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های دو نهاد باعث رونق تولید آثار هنری هم بشود: «به اعتقاد من این تعامل قطعا می‌تواند به فرهنگ و هنر کشور کمک کند.

این مسائل که گفتم بُعد فیزیکی و کالبدی این همکاری‌ها بود و من معتقدم در بُعد محتوا هم این تعامل می‌تواند کارساز باشد.

دو هفته پیش از یکی از پردیس‌ها بازدید کردیم و وقتی به مدیر آن مجموعه گفتم این سالن با 3500 صندلی شاید مشکل فیلم داشته باشد، پاسخ داد که خودشان در سال پنج فیلم تولید خواهند کرد.

وقتی سالن ساخته می‌شود همان کسانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در تولید فیلم یا نمایش سرمایه‌گذاری می‌کنند و این می‌تواند به هنر کشور کمک کند.

من خیلی امیدوارم که با تبادل این تفاهم‌نامه سطح همکاری‌ها افزایش پیدا کند و در پیش‌برد مسائل فرهنگی و هنری کشور تاثیرگذار باشد».

منبع: همشهری آنلاین