بانک اطلاعاتی بیمه‌ درمانی تمام مردم کشور با تجمیع اطلاعات سازمان بیمه خدمات درمانی و سازمان بیمه سلامت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی این وزارتخانه در این‌باره گفت: تجمیع اطلاعات 2سازمان بزرگ بیمه‌گر یعنی سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تا پایان سال به انجام برسد و از آنجا که این دو سازمان ارتباط سازمان‌یافته‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارند تجمیع این اطلاعات با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است.
به گفته میدری، پس از تجمیع اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت باید تجمیع اطلاعات صندوق‌های کوچک بیمه درمان مانند بانک‌ها را مورد بررسی قرار داد. در مورد سایر سازمان‌های بیمه‌گر مانند نیروهای مسلح هنوز اقدامی صورت نگرفته و کمیته امداد نیز آمادگی کامل برای تجمیع اطلاعات دارد.

او با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های لازم در این زمینه تهیه شده است، افزود: براساس آخرین مصوبه شورای‌عالی بیمه درمانی کشور و با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه وزارت رفاه مسئول تجمیع اطلاعات بیمه درمان کشور است. با توجه به پرداخت بیش از 1800میلیارد تومان یارانه دارو که از طریق سازمان‌های بیمه‌گر توزیع می‌شود، وزارت رفاه برای توزیع عادلانه یارانه دارو باید هرچه زودتر اطلاعات مربوطه را تجمیع کند.

منبع: همشهری آنلاین