همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی در تپه های عباس آباد احداث می‌شود.

به گزارش مهر، اردشیر نوریان با بیان اینکه بر اساس طرح جامع اراضی تپه‌های عباس‌آباد این منطقه کارکردی فرهنگی و فضای سبز دارد، گفت: بر همین اساس مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان اولویت‌های اصلی این اراضی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دسترسی به کلیه بناها و پارک‌های مفهومی که در این منطقه احداث شده و یا در آینده می‌شود با تاکید بر توسعه حمل و نقل پاک و انسان‌محور خواهد بود.

نوریان اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌های طرح جامع 15 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و 36 کیلومتر مسیر پیاده روی در تپه‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون 20 درصد این مسیرها احداث شده است که با تکمیل پروژه‌های گردشگری، فرهنگی و تفریحی به تدریج این مسیرها تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با تاکید بر اینکه حمل و نقل پاک در این منطقه مورد توجه ویژه است گفت: تپه‌های عباس آباد در کریدورهای اصلی شهر تهران بوده و به طور مثال در مسیر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و بین‌المللی امام خمینی(ره) به شمال شهر تهران است، بنابراین 4 ایستگاه ریلی مترو در این محدوده پیش‌بینی شده است.

منبع: همشهری آنلاین