مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهردار تهران بااشاره به آمادگی پایتخت برای استقبال از سال جدید گفت: ساماندهی دستفروشان، توسعه فضای سبز، جمع آوری پسماندهای خشک و تر و زیباسازی فضای شهر ازجمله برنامه های مدیریت شهری برای استقبال از سال جدید است.

به گزارش مهر، مجتبی عبداللهی با اشاره به برنامه‌های سازمان پارک‌ها و توسعه فضای سبز شهر تهران در طرح استقبال از عیدگفت: به مانند سال‌های گذشته توسعه جنگل‌کاری در حریم شهر تهران یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان پارک‌ها در طرح استقبال از بهار است به‌طوری‌که که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم پروژه توسعه جنگل کاری را به وسعت 2300 هکتار در اطراف پایتخت افتتاح کنیم.

معاون شهردار تهران برگزاری جشنواره گل‌های لاله را در بوستان‌های شهر تهران یکی دیگر از برنامه‌های جذاب طرح استقبال از بهار دانست و تاکید کرد:در طول سه سال اخیر کاشت گل‌های لاله در تمامی بوستان‌ها و میادین اصلی شهر نه تنها چهره پایتخت را در فصل بهار تغییر می‌داد بلکه مورد استقبال پایتخت‌نشینان نیز قرار گرفته است. به جرات به این مسئله اشاره می‌کنم که در طول سال‌های اخیر یکی از دلایل توسعه گردشگری شهری در تهران در فصل بهار برگزاری جشنواره گل‌های لاله است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع رایگان 7 میلیون اصله درخت در هفته درختکاری در میان شهروندان و همچنین برگزاری جشنواره سبزه‌ها با هماهنگی مناطق 22گانه شهر تهران و در نهایت رسیدگی به فضای سبز مساجد با اهدای گلدان از دیگر برنامه‌هایی است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ویژه طرح استقبال از عید نوروز به عهده دارد.

عبدالهی با اشاره به افزایش پسماندهای خشک و‌ تر و افزوده شدن پسماندهای حجیم در ماه‌های پایانی سال گفت: افزایش حجم زباله‌های تهران به 11 هزار تن در روز در ماه اسفند باعث می‌شود تا سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اقدام به بسیج کارگران خدمات شهری برای پاکیزه کردن تهران از این دور ریختنی‌ها کند.

به گفته معاون خدمات شهری شهردار تهران، سازمان مدیریت پسماند بخش مهمی از برنامه‌های طرح استقبال از بهار را به عهده دارد. توزیع 15تن کیسه زباله در روزهای 12 و 13 فروردین در پارک‌های فرا منطقه‌ای و جنگلی، تفرجگاه‌ها و مبادی شهر تهران، تهیه و تحویل مخازن زباله دوقلو و کیسه زباله به مناطق جهت اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از منازل و همچنین فعالیت 286 غرفه بازیافت جهت دریافت پسماند خشک با توزیع لوازم التحریر و اقلام مصرفی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در طرح استقبال از سال جدید محسوب می‌شود. این در حالی است که سازمان مدیریت پسماند شهر تهران به‌طور کامل در اسفند ماه با بسیج تمامی کارگران خود به صورت شبانه‌روزی اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای حجیم می‌کند.

عبدالهی با بیان این که استفاده از المان‌های شهری ویژه عید، ترمیم نقاشی‌های دیواری پایتخت، شست و شوی جداره‌های شهر و... بخشی از وظایفی است که در قالب طرح استقبال از بهار سازمان زیباسازی شهر تهران برعهده دارد گفت: استفاده از هنرمندان مطرح در حوزه‌های نقاشی دیواری، مجسمه‌های شهری، گرافیک و... همه ساله باعث شده تا خلاقیت هنرمندانه و مدیریت شهری چهره جدیدی از پایتخت را به تهرانی‌ها نشان دهد. برگزاری جشنواره گرافیک و عکس نوروز 92، طراحی و ساخت 123 نماد نوری و حجم جهت نواحی در سطح شهر تهران و نظارت بر نصب در مناطق، نظارت بر طراحی و نصب 369 آبنمای پیش ساخته در نواحی 123 گانه (هر ناحیه حداقل 3 آبنما) و همچنین نصب و تکمیل سرویس‌های بهداشتی پرتابل تا آخر اسفندماه از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان زیباسازی در قالب این طرح به شمار می‌رود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ویژه طرح استقبال از بهار گفت: تجهیز خودروهای عملیاتی مناطق(137، شهربان و..) به کپسول آتش‌نشانی تا سه‌شنبه آخر سال، تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های در حال ساخت تا پایان سال و در نهایت تکمیل ناوگان عملیاتی سازمان تا اول اسفند از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

عبدالهی با اشاره به این که ساماندهی دستفروشان در هفته آخر سال از معابر و خیابان‌های اصلی شهر، ساماندهی پردیس‌های فروش خودرو و راه‌اندازی مراکز فروش موتور سیکلت از جمله برنامه‌های شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در قالب طرح استقبال از عید است گفت: برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای طرح ویژه ساماندهی محور خاوران و جاده امام رضا(ع) با همکاری مناطق 15 و 20 (مجریان طرح)، برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی سیستم‌های پیشرفته شست‌وشو خودرو در ایستگاه‌های CNG، برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی مراکز شست‌وشو خودرو در مبادی شهر با همکاری مناطق 2-19-15-13-20-18-4-22 و 21، راه‌اندازی 22بازار موقت شب عید، دایر بودن مراکز خرید و فروش خودرو به‌صورت روزانه و با عنایت به راه‌اندازی سه مرکز جدید (شهید دوران واقع در منطقه 13، مجتمع صنفی خدماتی خاوران واقع در منطقه 15 و مرکز غرب واقع در منطقه 21) از اول اسفند ماه و همچنین ایجاد و راه‌اندازی حداقل 4 مرکز موقت فروش موتورسیکلت توسط شرکت ساماندهی از اول اسفند ماه بخش دیگری از برنامه‌های شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران است.

وی با اشاره به تمهیدات بهشت زهرا برای زیارت اهل قبور در هفته آخر سال گفت:سازمان بهشت‌زهرا(س) برای برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخر سال در آمادگی کامل به‌سر می‌برد.

عبداللهی همچنین تکمیل و راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی پارکینگ شهدا در حال ساخت تا اول اسفند،‌ افتتاح و راه‌اندازی پل صالح‌آباد (ضلع شمالی بهشت‌زهرا) تا آخر اسفند ماه و بهسازی معابر اصلی شهدا که در دهه فجر افتتاح شد و رنگ‌آمیزی سایبان‌های مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های سازمان بهشت‌زهرا(س) ویژه استقبال از بهار معرفی کرد.

کد خبر 249770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز