همشهری آنلاین: بزرگترین رویداد سال صنعت موبایل جهان روز گذشته با حضور بیش از ۷۵ هزار نفر بازدید‌کننده و ۱۸ هزار شرکت‌کننده در اسپانیا آغاز به‌کار کرد.

بیش از 18 هزار شرکت از  160 کشور جهان در کنگره جهانی موبایل امسال در اسپانیا گرد هم آمده‌اند تا جدید‌ترین محصولات خود را معرفی کنند. در روز اول این رویداد بزرگ شرکت‌هایی مانند سامسونگ، نوکیا، سونی و موزیلا جدید‌ترین محصولات خود را با ویژگی‌هایی منحصر‌به فرد و پیشرفته به نمایش گذاشتند. حسگرهای زیستی در گوشی‌های سامسونگ، وضوح تصویری 4K در گوشی جدید سونی، سیستم عامل اندروید در گوشی جدید نوکیا و اسمارت‌فون ارزان قیمت شرکت موزیلا از جمله اخبار مهم روز اول این کنگره به شمار می‌روند.

نوکیای اندرویدی

اولین اسمارت‌فون اندرویدی شرکت نوکیا در اولین روز کنگره موبایل در بارسلونا رونمایی شد. نوکیا تاکنون برای تولید اسمارت‌فون‌هایش پا را از مرز ویندوز موبایل فراتر نگذاشته بود و با توجه به اینکه مایکروسافت اعلام کرده‌بود قصد دارد بخش موبایل نوکیا را تا پایان سال 2013 خریداری کند،‌معرفی گوشی مبتنی بر اندروید برای بازدیدکنندگان کمی گیج کننده بود.

گوشی‌های جدید نوکیا با نام‌های X، +X و XL و با ویژگی‌های متفاوتی معرفی شدند. مدل X از نمایشگری چهار اینچی برخوردار بوده و 512 مگابایت حافظه رم دارد و دوربین آن سه مگاپیکسلی است. تفاوت مدل +X با این مدل در حافظه رم 768 مگابایتی و قابلیت افزوده شدن 4 گیگابایت حافظه از طریق کارت SD است. گوشی پیشرفته تر XL نیز از نمایشگری پنج اینچی برخوردار است و دو دوربین جلویی و پشتی با وضوح دو و پنج مگاپیکسل به برتری این مدل نسبت به دو مدل پیشین می‌افزاید.

فروش نوکیا X به سرعت در چندین منطقه از جمله اروپا و آسیای پاسیفیک آغاز خواهد شد اما دو مدل دیگر از ماه آوریل روانه بازار خواهند شد.

پا جای پای اپل

شرکت سامسونگ گوشی گلکسی S5 خود را با سیستم امنیتی بیومتریک معرفی کرد. این گوشی مانند گوشی آی‌فون 5S شرکت اپل از حسگر اثر انگشت به عنوان سیستم امنیتی استفاده می‌کند. این گوشی ضدغبار و ضد آب است و از ماه آوریل روانه بازار خواهد شد.

سیستم ایمنی گوشی جدید سامسونگ علاوه براینکه برای بازکردن قفل گوشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به کاربر امکان پرداخت صورت‌حساب‌ها را نیز خواهد داد زیرا شرکت سامسونگ با همکاری شرکت Paypal امکان پرداخت با کمک اثرانگشت را برای کاربران فراهم آورده‌است.

 اسکنر اثرانگشت سامسونگ همچنین امکان فعال‌سازی حالت خصوصی، شیوه‌ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات حساس و مهم که تنها از راه اسکنر قابل دسترسی خواهند بود را فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی جدید که بازدید‌کنندگان را تحت تاثیر خود قرار داد، وضعیت سیاه و سفید است که برای افزایش مدت شارژ باطری طراحی شده و انرژی مصرفی نمایشگر را محدود کرده و تمامی عملکرد‌های گوشی به‌جز امکان برقراری تماس و ارسال پیامک را غیر فعال خواهد کرد.

این گوشی در رنگ‌های طلایی،‌سیاه، آبی و سفید از 11 آوریل سال چاری روانه بازار خواهد شد. سامسونگ گلکسی S5 به گفته شرکت تولید کننده‌اش می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق سه متری آب دوام بیاورد. دوربین این گوشی 16 مگاپیکسلی است و قدرت باطری آن 20 درصد بیشتر از باطری گوشی S4 است. نمایشگر این گوشی پنج اینچی است و به دیود‌های نوری زیستی مجهز است.

شرکت سامسونگ همچنین ادعا می‌کند موفق به ساخت سریعترین دوربین جهان را ساخته‌است. این شرکت همچنین به مجموعه دو ساعت هوشمند جدیدی که به‌تازگی معرفی کرده،‌مدلی دیگر افزوده‌است: Gear Fit ساعت هوشمندی است که تمرکز اصلی آن بر سلامت و تناسب اندام کاربرش خواهد بود.

اسمارت‌فونی 25 دلاری

شرکت موزیلا با همکاری یک شرکت چینی اسمارت‌فونی ارزان‌قیمت را روانه بازار خواهد کرد. اگرچه اسمارت‌فونی 25 دلاری توان رقابت با مدل‌های پیشرفته‌تری مانند گوشی‌های شرکت‌های سامسونگ و اپل را نخواهد داشت، اما از چنین ابزاری در کشورهای درحال توسعه استقبال چشمگیری خواهد شد، منطقه‌ای که تقاضا برای استفاده از اسمارت‌فون رشدی قابل توجه دارد.

شرکت موزیلا در کنگره جهانی موبایل اعلام کرد با همکاری با شرکتی چینی به نام Spreadtrum اسمارت‌فونی جدید را با قیمت 25 دلار طراحی و عرضه خواهد کرد تا به این شکل امکان استفاده از اسمارت‌فون‌ها برای تعداد بیشتری از انسان‌های جهان به وجود آید.

نسل جدید ویدیو در گوشی اکسپریا Z2

گوشی جدید شرکت سونی،‌اکسپریا Z2 با داشتن نمایشگری 5.2 اینچی و قابلیت ضبط ویدیو با وضوح تصویری 4K محصول جدید شرکت سامسونگ را به چالش خواهد کشید. این گوشی نسبت به مدل پیشین خود نمایشگری بزرگتر داشته و از بدنه آلومینیوم-شیشه‌ای برخوردار است.

دوربین این گوشی به لطف تکنولوژی SteadyShot از قابلیت ضبط ویدیو با وضوح تصویری 4K برخوردار است. وضوح تصویر در این سیستم چهار برابر بالاتر از وضوح استاندارد HD خواهد بود. دوربین پشتی این گوشی 20.7 مگاپیکسلی بوده و از شدت اثرگذاری لرزش دست روی کیفیت تصویر در آن کاسته شده‌است.

پردازشگر این گوشی چهار هسته‌ای بوده و آخرین نسخه سیستم عامل اندروید با چند تغییر مختص شرکت سونی روی این گوشی نصب شده‌است. حافظه داخلی اسکپریا Z2 صرف‌نظر از کارت SD که گنجایش حافظه گوشی را تا سقف 64 گیگابایت گنجایش قابل ارتقا خواهد ساخت، 16 گیگابایت است. این گوشی همچنین از هد‌فونی مخصوص برخوردار است که به تکنولوژی مسدود‌سازی نویز یا صدای محیطی مجهز است. با استفاده از این هدفون صداهای محیطی تا 98 درصد مسدود خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها