شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات منصفه دادگاهی در سیلیکون‌ولی به شرکت سامسونگ دستور داد به دلیل کپی‌برداری از محصولات آی‌فون و آی‌پد شرکت اپل،‌ مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار خسارت به این شرکت پرداخت کند.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، این حکم از میان 26 محصولی که هیات‌منصفه قبلی آنها را به دلیل شباهت به محصولات اپل زیر سوال برده بود، تنها 13 محصول را تایید کرد از این رو خسارت 1.05 میلیارد دلاری اپل به 290 میلیون دلار تخفیف پیدا کرد. سامسونگ برای این حکم جدید درخواست تجدید‌نظر کرده‌است.

سامسونگ همچنین در انتظار آغاز دادگاهی جدید است که به واسطه شکایت اپل از محصول جدید این شرکت در ماه مارچ آغاز خواهد شد. سامسونگ و اپل بزرگترین شرکت‌های تولید‌کننده اسمارت‌فون در جهان هستند و همین امر باعث درگرفتن جدالی جاودانه میان این دو رقیب سرسخت بازار 300 میلیارد دلاری اسمارت‌فون شده‌است.

اپل همواره در دادگاه‌‌ها، دادگاه‌‌های دولتی و آژانس‌های ناظر اعلام کرده‌است که محصولات اندرویدی شرکت سامسونگ کپی‌برداری از محصول آی‌فون این شرکت است. سامسونگ نیز در این کارزار بیکار ننشسته و با شکایت‌های مشابه با اپل مقابله به مثل می‌کند.

شرکت سامسونگ در دادگاه روز پنجشنبه اپل را متهم کرد که در تلاش است با ایجاد روحیه میهن‌پرستانه به واسطه آغاز بحث دفاع از شرکت‌های آمریکایی در برابر رقبای خارجی، هیات منصفه را تحت تاثیر خود قرار دهد. با این‌همه در نهایت حکم بر علیه این شرکت صادر شده و 290 میلیون دلار خسارت برای شرکت اپل در نظر گرفته شد.

کد خبر 239729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز