همشهری آنلاین: علی معلم در مراسم تجلیل از دکتر علی دارابی بخاطر پدید آوردن کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم" کوتاه سخن گفت و اشعاری را تقدیم دارابی کرد. شاکری هم بر بازتولید کتاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علی معلم دامغانی در این مراسم، موضوع مورد بحث در کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم" را مقوله‌ای جدی و گریبان‌گیر امروز ایرانیان و همه جهانیان دانست و گفت: دکتر دارابی هم تجربه عملی دارد و هم از جهت علمی به موضوعی که در کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم" به آن پرداخته شده است احاطه دارد.

علی معلم در ادامه دو بیت شعر تقدیم علی دارابی کرد که در ادامه آمده است:

از حلب به ترکستان تحفه می‌برد شاهی

ای دل مسکین بیش از این چه می‌خواهی

پر بلا سری دارم باز سجده‌ای بر دوش

گر رهی نماید دل می‌برم به درگاهی

بر طبق این گزارش، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: جدای از کالبدی که تلاش می‌کنیم برای رفاه مردم در شهر آماده کنیم، توجه‌مان به روح شهر است و چیزی در این ماجرا موثر نیست مگر اینکه فکر، عقل و خرد و آنچه باعث می‌شود سطح آگاهی جامعه بالا رود را به جامعه اهدا کنیم.

وی بازتولید کتاب را مرحله پس از خلق یک کتاب و تبئین آنچه که گذاشته است دانست و گفت: با فناوری می‌توان کتاب را به زبان‌های مختلف بازتولید کرد. همین کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم" را می‌توانیم برای سنین مختلف داشته باشیم.

شاکری افزود: نباید فقط در ساحت نشر کتاب باقی بمانیم بلکه باید عزم خود را برای بازتولید و ادبیات جدید و زبان‌های مختلفی که می‌تواند به کار بیاید به کار بندیم. وقتی یک داستان تبدیل به تله فیلم می‌شود یا بهره‌برداری اقتباسی از یک کتاب در یک سریال صورت می‌‎گیرد، این هم بخشی از مطالعه محسوب می‌شود لذا وقتی از این منظر نگاه می‌کنیم محدود به شمارگان کتاب نمی‌شویم.

بر طبق این گزارش، مراسم تجلیل از دکتر علی دارابی معاون سیما سازمان صدا و سیما بخاطر پدید آوردن کتاب "جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم" عصر چهارشنبه 21 اسفند ماه با حضور اهالی فرهنگ و رسانه و شخصیت‌هایی نظیر دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی معلم دامغانی شاعر و محقق ادبی و رئیس فرهنگستان هنر، دکتر مهدی ذاکری مدیرعامل موسسه همشهری، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر یونس شکرخواه  سردبیر همشهری آنلاین و جمعی از مسئولان سازمان صدا و سیما در آمفی‌تئاتر موسسه همشهری برگزار شد.

منبع: همشهری آنلاین