دادستان کل کشور گفت: نباید اجازه دهیم در دعواهای سیاسی و انتخابات حرمت اشخاص زیر سئوال برود.

وی گفت: ما در آستانه انتخابات مجلس هشتم هستیم و مجاز نیستیم حرمت کسی را جزء به حکم قانون از بین ببریم حتی حق نداریم تا زمانی که حکم متهمی قطعی شود او را بی‌حرمت کنیم.

به گزارش ایسنا، قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست خبری خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسوولان قوه‌ قضاییه، گفت: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین ریاست قوه‌ قضاییه بسیار کارگشا بود و امیدواریم منشا خیر قرار گیرد. بخشی از این صحبت‌ها مربوط به سیاست‌های قوه‌ قضاییه است که باید توسط ارگان‌های ذیربط با قاطعیت پیگیری شود از جمله‌ آنها جرم‌زدایی، حبس‌زدایی، زندان‌زدایی، تقویت و تخصصی کردن شوراهای حل اختلاف، کاهش زمان دادرسی و اهتمام به حقوق عامه است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از سه میلیون پرونده در دادسرا رسیدگی شده است، گفت: بخشی از این پرونده‌ها مختومه شده‌اند و میانگین 36 درصد از آنها به محاکم و برخی دیگر به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده‌اند. این آمار نسبت به سال قبل حدود 30 هزار پرونده کاهش یافته است یعنی از نظر کاهش پرونده در دادسرا یک قدم به پیش رفته‌ایم.

دری نجف‌آبادی با بیان این‌که مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق سلاح و مهمات و چک بدون محل از عمده‌ جرایم رسیدگی شده در دادسراهاست، گفت: متاسفانه رقم بالای پرونده‌های مواد مخدر به دلیل شرایط اسف‌بار افغانستان و پاکستان همسایه‌های شرقی و تولید صنعتی روان‌گردان‌ها است که باعث ایجاد مافیای مواد مخدر و اشرار شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، گفت: این پرونده‌ها در دادگاه ویژه رسیدگی می‌شود و ما پرونده‌ای تحت این عنوان در دادستانی کل نداریم. کلیه‌ پرونده‌هایی که شکایت سازمان بازرسی را داشته باشد به دادستانی و بعد از آن دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود که بسیاری از آنها مربوط به دخالت در اموال دولتی و بیت‌المال است.  به طور مثال اخیرا در مورد تصاحب یک قطعه بزرگ زمین در تهران دادستانی رایی را نقض کرده است.