همشهری آنلاین- سپیده بهکام : حجم تقاضا برای خرید سهام ملی صنایع مس طی مبادلات امروز دوشنبه 18 تیر ماه 86، بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود و بر این اساس این شرکت مقام نخست را کسب کرد.

در این روز 5 هزار و 257 نفر در صف خرید 19.6 میلیون سهم این شرکت به ارزش 103 میلیارد ریال ایستادند.

دو هزار و 283 نفر امروز برای خرید 18 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 51 میلیارد ریال اقدام کردند و 6 هزار و 265 نفر هم برای خرید 1.3 میلیون سهم چادرملو به ارزش 8.2 میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

طی داد و ستدهای این روز یک هزار و 940 سهامدار ایران خودرو  تصمیم به خرید 939 هزار و 162 سهم این شرکت در مجموع به ارزش 1.8 میلیارد ریال گرفتند و به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

داده پردازی، ماشین سازی اراک، لوله و ماشین سازی و فارسیت دورود نیز امروز از دیگر شرکت‌های حاضر در جدول تقاضای امروز بورس تهران بودند.

در کفه عرضه نیز 7 هزار و 141 تقاضای فروش، مربوط به 17.3 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 124 میلیارد ریال روی میز کارگزاری‌ها باقی ماند.

16 هزار و 757 نفر در روز 18 تیر 86 ، 1.7 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 29 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و دو هزارو 503 نفر هم برای فروش 5.2 میلیون سهم سایپا به ارزش 13 میلیارد ریال اقدام کردند.

سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری غدیر، بانک کارآفرین، سیمان هگمتان، صنایع مس شهید باهنر، سیمان تهران و سیمان فارس و خوزستان هم از جمله سهامی بودند که حجم عرضه سهام آن‌ها طی معاملات امروز بیش از سایر شرکت‌ها اعلام شد.

نوسان شاخص

معاملات انجام شده روی سهام فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس روز دوشنبه 18 تیر ماه 86  بر روی روند رشد شاخص‌ها تاثیر گذاشت و موجب شد شاخص کل قیمت سهام 21.3 واحد افزایش یابد.

در پایان مبادلات این روز شاخص کل روی 9 هزار و180 واحد متوقف شد و شاخص عملکرد تالار فرعی با 88.4 واحد رشد تا رقم 9 هزار و 444 واحد افزایش پیدا کرد.

در مقابل شاخص عملکرد تالار اصلی امروز با افت 22.5 واحدی خود به رقم 8 هزار و 589 واحد بازگشت.در این روز شاخص صنعت رشد 20 واحدی را برای خود به ثبت رساند.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 4 شرکت در جریان معاملات امروز بورس تهران دو درصد افزایش یافت.
بر این اساس ایران خودرو، داده پردازی، ملی صنایع مس و فولاد مبارکه اصفهان امروز دو درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

از سوی دیگر شرکت‌های فرآوری مواد معدنی، فنرسازی زر، توسعه معادن روی و گروه بهمن امروز با کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود روبرو شدند.

توقف 7 نماد، بازگشت 6 شرکت

نماد شرکت های پارس پامچال، شهد ایران، مهندسی فیروزا، داروپخش، صنایع کاشی و سرامیک سینا در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی این شرکت ‌ها متوقف  شد. داد و ستد سهام داده پردازی ایران هم امروز متوقف شد تا سهامداران این شرکت خود را برای شرکت در مجامع عادی سالانه و عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه آماده کنند.

سهامداران  ایران دوچرخ ،لامپ پارس شهاب، روغن نباتی ناب، تولید مواد اولیه داروپخش هم امروز  پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی به داد و ستد سهام این شرکت‌ها پرداختند.

همچنین نماد  پارس سرام امروز پس از افزایش سرمایه و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 و البرز دارو پس از برگزاری مجمع فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه بازگشایی شد.