سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : افزایش شاخص‌های بورس تهران روز سه‌شنبه 19 تیرماه 86 هم ادامه یافت و موجب شد فعالان این بازار با خیالی آسوده تالارهای مبادلات سهام را ترک کنند.

در این روز شاخص کل قیمت سهام با 20 واحد افزایش به 9 هزار و199.5 واحد رسید و شاخص بازده نقدی و قیمت هم 87.5 واحد افزایش نشان داد. معاملات ملی صنایع مس و چادرملو مهمترین عامل افزایش شاخص در این روز شناخته شد.

طی داد و ستدهای این روز شاخص عملکرد تالار فرعی، در نتیجه عملکرد خوب شرکت‌های حاضر در این تالار، 80 واحد افزایش یافت اما شاخص عملکرد تالار اصلی 19 واحد دیگر افت کرد تا به رقم 8 هزار و 570 واحد نزدیک شود.

شاخص صنعت امروز 19 واحد مثبت خورد و به 7 هزار و 263 واحد رسید.

بالا و پایین بازار

4 شرکت حاضر در بورس تهران امروز افزایش دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند. در این روز قیمت هر سهم فولاد مبارکه اصفهان، صنایع شیمیایی فارس، لعابیران و آذریت دو درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر فنرسازی زر، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو، سایپا، هپکو، ایران تایر، گروه بهمن و فرآوری مواد معدنی با کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود مواجه شدند.

صف‌های عرضه و تقاضا

افزایش تقاضا برای خرید سهام ملی صنایع مس روز سه‌شنبه 19 تیر 86، این شرکت را در صدر جدول تقاضا قرار داد.

مقام دوم جدول تقاضا امروز هم از آن فولاد مبارکه و ردیف سوم به شرکت سرمایه گذاری ساختمان اختصاص یافت.

در این روز دو هزار و 349 دستور خرید برای 25 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش 59 میلیارد ریال صادر شد و دو هزار و 827 نفر هم در صف خرید 17.4 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 49 میلیارد ریال ایستادند.

بیشترین حجم دستور خریدهای صادر شده در این روز پس از شرکت‌‌های یاد شده مربوط به چادرملو، لوله و ماشین سازی، ماشین سازی اراک، البرز دارو، فارسیت دورود و ایران دارو بود.

از سوی دیگر ارزش دستور فروش‌های صادر شده برای سهام توسعه معادن روی امروز به 116 میلیارد ریال بالغ شد.

7 هزار و 5 دستور فروش امروز برای 16.6 میلیون سهم این شرکت صادر شد و 16 هزار و 757 نفر هم 1.7 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 29.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

یک هزار و 902 سهامدار ایران خودرو امروز از مالکیت 8 میلیون سهم این شرکت به ارزش 15.3 میلیارد ریال منصرف شدند و این تعداد سهم را در تالارهای مبادلات سهام عرضه کردند.

پس از شرکت‌های یاد شده امروز بیشترین دستور فروش‌های ثبت شده در سیستم‌های معاملاتی کارگزاران بورس مربوط به شرکت‌های سرمایه گذاری بانک ملی، صنایع شیمیایی، سرمایه گذاری غدیر، بانک کارآفرین، سیمان تهران  و سیمان هگمتان بود.

بازگشت 6 شرکت، توقف 3 نماد

داد و ستد سهام شرکت های داروسازی فارابی، سیمان داراب، مهندسی نصیر ماشین، فیبر ایران و کاشی اصفهان از روز سه‌شنبه 19 تیر 86  پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی این شرکت‌ها از سر گرفته شد.

در این روز  نماد شرکت جوشکاب یزد نیز پس از افزایش سرمایه بازگشایی شد.

همچنین در پایان معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت های افست و سیمان کارون جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و نماد معاملاتی شرکت سایپا برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و نیز مجمع عمومی فوق العاده به منظور افزایش سرمایه متوقف شد.

کد خبر 26205

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز