چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: داد و ستدهای‌فعالان بازار سهام در تالارهای معاملات امروز چهارشنبه 20 تیر 86 به شدت روی روند حرکت شاخص‌های بورس تهران تاثیر گذاشت.

شاخص کل قیمت سهام در این روز تحت تاثیر معاملات انجام گرفته روی سهام  فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس از مرز 9 هزار و 200 واحد عبور کرد و با 23 واحد رشد روی 9 هزار و222 واحد متوقف شد.

شیب نزول شاخص عملکرد تالار اصلی امروز کندتر شد، به طوری که این شاخص با نیم واحد افت امروز به 8 هزار و 569 واحد بازگشت.

اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی 59 واحد رشد کرد تا به 9 هزار و 583 واحد نزدیک شود.شاخص صنعت هم امروز با 22 واحد افزایش در رقم 7 هزار و 285.5 واحد متوقف شد.

بالا و پایین بازار

35 شرکت بورس تهران امروز افزایش دو درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند. در این روز سموم علف کش، کیمیدارو، جابربن حیان، آذریت، گل گهر، داروسازی اسوه، رازک، شیمیایی فارس و البرز دارو توانستند سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کنند.

شرکت‌های صنعتی بهشهر، نگین طبس، فرآورده‌های تزریقی، چادرملو، مس ایران، لیزینگ ایران، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری ساختمان هم امروز از جمله شرکت‌هایی بودند که با دو درصد رشد قیمت هر سهم خود روبرو شدند.

از سوی دیگر قیمت سهام 36 شرکت از جمله سیمان خزر، شیمیایی سینا، آلومینیوم ایران، کاشی حافظ، نفت بهران، صنعتی پارس مینو، رایان سایپا، کالسیمین، کربن و سیمان سپاهان دو درصد کاهش یافت.

صف‌های عرضه و تقاضا

بیشترین حجم نقدینگی روز چهارشنبه 20 تیر ماه 86 به سوی سهام سه شرکت ملی صنایع مس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری ساختمان سرازیر شد.

در این روز 5 هزار و 451 نفر در صف خرید 22.6 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 123.2 میلیارد ریال و دو هزار و 394 نفر در صف خرید 31 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش 24.5 میلیارد ریال ایستادند.

همچنین امروز دو هزار و 835 دستور خرید برای 19.3 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 54.5 میلیارد ریال صادر شد.

چادرملو امروز در ردیف چهارم جدول تقاضا قرار گرفت به طوری که 6 هزار و 370 نفر برای خرید یک میلیون سهم این شرکت به ارزش 6.7 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

گل گهر، البرز دارو، لوله و ماشین سازی و ماشین سازی اراک هم امروز  از جمله سهام پر طرفدار بورس تهران بودند.

ایران خودرو امروز از جمله شرکت‌هایی بود که هم در  فهرست عرضه و هم در جدول تقاضا نامش به چشم می‌خورد.

در این روز ارزش دستور خریدهای صادر شده برای این شرکت به دو میلیارد ریال نزدیک شد و ارزش دستور فروش های صادر شده برای این شرکت نیز در حدود 5.4 میلیارد ریال برآورد شد.

در سوی دیگر بازار 6 هزار و 908 نفر برای فروش 15.2 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 105 میلیارد ریال انتظار کشیدند و 892  نفر در صف فروش 34.3 میلیون سهم گروه بهمن به ارزش 31 میلیارد ریال ایستادند.

16 هزار و 677 نفر در جریان مبادلات امروز بورس تهران 1.7 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 29 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و دو هزارو 677 نفر هم 4 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 11 میلیارد ریال عرضه کردند.

پس از شرکت‌های یاد شده امروز بیشترین دستور فروش‌ها برای سهام بانک کارآفرین، سیمان تهران، توسعه معادن روی ، سرمایه گذاری غدیر و صنایع شیمیایی صادر شد.

بازگشت 4 شرکت، توقف 4 نماد

نماد معاملاتی شرکت های آلومینیوم ایران ،پارس مینو، کاشی حافظ و داروسازی زهراوی امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه باز شد و سهامداران به داد و ستد سهام این شرکت‌ها پرداختند.

اما از سوی دیگر داد و ستد سهام داروسازی سبحان، ایران پویا، به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شد و نماد بانک پارسیان هم در پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجامع عادی سالانه و عمومی فوق العاده به منظور افزایش سرمایه بسته اعلام شد.

سهامداران نساجی بروجرد نیز امروز دست از داد و ستد سهام این شرکت کشیدند تا خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده به‌منظور انتخاب اعضای هیات مدیره آماده سازند.

کد خبر 26300

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز