طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزینی می‌تواند موجب افزایش کیفیت هوای تهران شود.

  به موجب اين طرح كه در دستور كار مديريت شهري قرار دارد، كارخانه‌هاي توليد موتورسيكلت‌هاي بنزيني بايد هر چه زودتر زيرساخت‌هاي لازم را براي توليد موتورسيكلت‌هاي برقي فراهم كنند و خط توليد خود را از بنزيني به برقي تغيير دهند.

آنگونه كه سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران گفته، به‌منظور ورود موتورسيكلت‌هاي برقي به شبكه حمل‌ونقل شهري،‌ هم توليدكنندگان و هم مصرف‌كنندگان بايد مورد حمايت قرار گيرند و صنعتگران داخلي و سازندگان موتورسيكلت نبايد اين فرصت طلايي اقتصادي را از دست بدهند.

مسئولان شهري همزمان با ترويج فرهنگ استفاده از موتورسيكلت برقي، زيرساخت‌هاي لازم را نيز به اين منظور در سطح شهر ايجاد خواهند كرد. اين موتورسيكلت‌ها با طي مسيري در حدود 60كيلومتر نياز به شارژ مجدد دارند و به‌منظور رفع اين مشكل، در محدوده مركزي شهر امكان شارژ موتورسيكلت‌هاي برقي فراهم خواهد شد.

به گفته تشكري هاشمي علاوه بر توجيه اقتصادي و اجتماعي و محاسن محيط‌زيستي موتورسيكلت‌هاي برقي نسبت به موتورسيكلت‌هاي بنزيني و هزينه‌هاي پايين‌تر و آلودگي بسيار كمتر برق در برابر بنزين، به‌منظور استقبال مردم از موتورسيكلت‌هاي برقي بايد تسهيلات كم بهره براي خريداران اينگونه موتورسيكلت‌ها درنظر گرفته شود.