بازار پررونق خوشنويسان
خوشنويسان مشغول كارند، نوشتهاي است كه روي بنرهاي زردرنگ ورودي نگارخانه مژده نصب شده و به نوعي يادآور نوارهاي زرد اطراف ساختمانهاي در حال ساختوساز است. اين نوارها از بدو ورود به مخاطب هشدار ميدهند كه احتمال خطر در اين مكان وجود دارد؛ خطري كه خبر از نمايشگاه پاپ آرت ميدهد و مخاطب را با نمايشگاهي متفاوت روبهرو ميكند. در فضاي نگارخانه ويدئويي بارها تكرار ميشود كه در آن محمد فدايي و بهرام حنفي به شيوه و تكنيك خود با هم يك اثر هنري خلق كردهاند. وجه اشتراك شيوه كار اين دو هنرمند اين است كه در هر مرحله از كار اثري كه در حال خلق آن هستند، با آب ميشويند و روند خلق اثر دوباره ادامه مييابد. در اين نمايشگاه هر كدام از هنرمندان 6 اثر به نمايش گذاشتهاند كه ويژگي مشترك آثار به نمايش گذاشتن بازتابي از اضطراب زيستن انسان معاصر است.
آواز دور
ثبت خاطرات قديمي علاوه بر عكس ميتواند در نقاشيهاي يك هنرمند هم تجلي يابد. قاسم حاجيزاده، هنرمند خاطرات است و بومهاي او مملو از نوستالژيهايي كه براي همه ما خاطرات گذشته را تداعي ميكند. او از عكسهاي دستهجمعي خانوادگي و حتي تصاويري كه دچار مرور زمان شده براي بيان درون خود بهره ميگيرد. حاجيزاده اين روزها مجموعهاي از آثارش را در نگارخانه ماه به نمايش درآورده است. او در مجموعه «آواز دور» همچون آثار پيشين يادوارههايي تصويري پيش روي مخاطب ميگذارد. هنرمند در پرداخت تكنيكي نقاشيها بسيار آزاد و بهگونهاي فارغ از قيد و بندهاي قواعد رايج بازنمايانه عمل كرده است. سوژههاي نقاشيهاي او اغلب روبهروي مخاطب و در گفتوگوي مستقيم با او قرار ميگيرند و پيچيدگيهاي مضموني را در آثارش كمتر ميبينيم.
آشنايان در پنجره
نگارخانه پنجره اين روزها ميزبان ١٤ نقاشي آريا ساعتچي است كه در نخستين تجربه نمايشگاه انفرادي خود سراغ كشيدن پرترههايي از چهره آشنايانش رفته اما با سبكي اكسپرسيونيستي سعي در بيرونريزي شخصيت اين افراد براساس خوانش خودش از آنها داشته است. او توانسته با ضربه قلمهاي قدرتمند و استفاده از رنگهاي خام و رنگين، تضادي ميان حالت چهره اين شخصيتها و محيط بيرون ايجاد كند.