تبریز- خبرنگار همشهری: عاملان قتل‌عام خانوادگی محله مارالان تبریز، روز شنبه 23 تیر در میدان پیشقدم این شهر به دار مجازات آویخته شدند.

29 فروردین ماه امسال با گزارش ماجرای قتل عام فجیع  اعضای یک خانواده در آپارتمانی در محله مارالان تبریز ، تیمی از کارآگاهان جنایی تبریز و بازپرس جنایی خود را به محل حادثه رساندند.

با ورود به آپارتمان، آنها با اجساد 3 مرد و یک زن که به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند مواجه شدند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد قربانیان این جنایت مرگبار، مردی 70 ساله به نام محمد رضا نجاتی به همراه همسر 60 ساله و 2 پسر 32 و 26 ساله‌اش هستند که همگی در آپارتمان محل جنایت زندگی می‌کرده اند.

این در حالی بود که نحوه وقوع جنایت و به سرقت نرفتن اشیاء باارزش خانه،حاکی از آن بود که عاملان جنایت، انگیزه ای به جز  سرقت داشته اند و احتمالاً قربانی انتقام‌جویی خونینی شده‌اند.

کارآگاهان پلیس که احتمال می‌دادند عاملان جنایت در پی اختلاف با خانواده مقتول دست به این جنایت  بی‌سابقه زده‌اند، در بازجویی از آشنایان خانواده متوجه شدند عروس خانواده از مدتی قبل با همسرش اختلاف داشته و چندین بار بر سراین اختلافات با شوهرش درگیر شده بود.

با به دست آمدن این اطلاعات، پلیس که احتمال می‌داد زن جوان از ماجرا اطلاع داشته باشد وی را به عنوان نخستین مظنون پرونده بازداشت و بازجویی از او را آغاز کرد، اما وی مدعی بود که آن شب در محل جنایت حضور نداشته‌است و وقتی که به آنجا رفته با اجساد قربانیان روبه‌رو شده است.

این زن در این بازجویی‌ها گفت: شب قبل از حادثه با همسرم درگیر شدم و او خانه را به حالت قهر ترک کرد و به آپارتمان پدرش رفت. فردای آن روز وقتی دیدم او به خانه برنگشته، به خانه پدر شوهرم که در طبقه دیگری در آپارتمان محل زندگی ما بود، رفتم و آنجا بود که با اجساد غرق خون خانواده شوهرم مواجه شدم.

اظهارات زن جوان در حالی صورت  می‌گرفت که تمامی تحقیقات پلیسی به عروس خانواده ختم می‌شد، به این ترتیب ماموران بازجویی از این زن را از سر گرفتند.

در این بازجویی‌ها بود که زن جوان پرده از راز تلخ و خونینی برداشت و به ماموران گفت: از مد‌ت‌ها قبل با شوهرم اختلاف داشتم و از آنجا که فکر می‌کردم خانواد‌ه‌اش باعث بروز این اختلاف بودنداز آنها نفرت پیدا کرده بودم.

در همین گیر و دار بود که 3 ماه قبل در خیابان با جوانی به نام مهدی آشنا شدم و رابطه پنهانی ما آغاز شد.

مدتی بعد از او خواستم همسرم را به قتل برساند تا بتوانیم به راحتی با هم ازدواج کنیم، اما او حاضر به این کار نشد وقتی در برابر اصرار زیاد من قرار گرفت گفت که 2 قاتل اجاره‌ای به نام‌های فرهاد و رضا را می‌شناسد که در مقابل گرفتن مبلغی حاضرند این جنایت را عملی کنند.

به این ترتیب من با این  دو نفرآشنا شدم و آنها وقتی با پیشنهاد 100 میلیون تومانی من مواجه شدند تصمیم گرفتند نقشه قتل را عملی کنند.

عروس جوان ادامه داد: از آنجا که همه ما در یک آپارتمان زندگی می‌کردیم، من شب‌هنگام در آپارتمان را برای ورود رضا و فرهاد باز گذاشتم و نیمه‌های شب بود که آنها وارد آپارتمان شدند.

ابتدا با کمک آنها، شوهرم را به قتل رساندیم و پس از آن برای آنکه کسی به من مظنون نشود، به سراغ پدر شوهر، مادر شوهر و برادر شوهرم رفتیم.

سپس جسد شوهرم را به آپارتمان برادرش انتقال دادیم تا پلیس فکر کند که او در آپارتمان برادرش به قتل رسیده است.

پس از اظهارات زن جوان ماموران دیگر همدستان او را نیز دستگیر کردند و با اعتراف آنها به قتل عام خانوادگی، محاکمه متهمان در شعبه 12 دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی آغاز شد.

12 بار قصاص برای 3 جنایت‌کار

یوسف وزیری، دادستان تبریز روز شنبه در سخنانی پیش ازاجرای حکم اعدام متهمان، با اشاره به روند محاکمه متهمان گفت: پس از دستگیری متهمان، با توجه به حساسیت پرونده طی 40 روز تمامی مراحل مقدماتی از جمله صدور کیفرخواست پرونده انجام شد و متهمان برای محاکمه در اختیار دادگاه کیفری قرار گرفتند.

قضات دادگاه نیز هر کدام از 3 متهم اصلی پرونده را به اتهام قتل، رابطه نامشروع و سرقت به تحمل 4 بار قصاص و 173 ضربه شلاق محکوم کردند و متهم ردیف چهارم( مهدی) نیز به اتهام معاونت در قتل به 3 سال حبس محکوم شد.

وزیری ادامه داد: این حکم با اعتراض متهمان به شعبه تجدید نظر ارسال شد که دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تایید و قابل اجرا دانستند.

ساعاتی پس از سخنان دادستان تبریز مراسم اعدام متهمان برگزار شد وساعت 9 صبح روز شنبه عروس جوان و همدستانش به دار مجازات آویخته شدند.