همشهری‌آنلاین: مراسم رونمایی از جلد پانزدهم «فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان» با حضور توران میرهادی، نوش آفرین انصاری و سایر اعضای شورای کتاب کودک، سه شنبه ۸ مهر در تالار نگین هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا نوش‌آفرین انصاری ،دبیر شورای کتاب کودک  درباره فرهنگنامه کودکان و نوجوانان گفت: این فرهنگنامه كه به همت شوراي كتاب كودك و با مشاركت و همياري بیش از 300 نفر از نويسندگان و ویراستاران و پژوهشگران نام آشنا و با تجربه در اين حوزه، زیر نظر خانم‌ها توران میرهادی و ایران گرگین منتشر مي‌شود، جامع‌ترين و معتبرترين كتاب مرجع براي كودكان، نوجوانان و هر خانواده ايراني و فارسي زبان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان، پدران و مادران، آموزگاران، مربيان و طيف گسترده‌اي از علاقه‌مندان به مباحث فرهنگي، علمي و آموزشي، از ديگر مخاطبان این فرهنگنامه هستند. هر يك از جلدهاي فرهنگنامه تاكنون در چند هزار نسخه و در چاپ‌هاي متعدد از سوي ناشر اثر یعنی شركت تهيه و نشر فرهنگنامه، منتشر شده است.

دبیر شورای کتاب کودک عنوان کرد: مهم‌ترين رسالت اين اثر، افزون بر حضور چشمگير و مؤثر آن در جمع خانواده‌هاي ايراني، راه يافتن به كتابخانه‌هاي عمومي و مدارس سراسر كشور است كه امكان بهره‌گيري از آن را براي دانش‌آموزان و نوجوانان فراهم مي‌كند.

وی افزود: این جلد مانند جلدهای قبلی مقاله‌های بسیار درباره همه رشته‌های دانش بشری دارد و تصاویر، عکس‌ها، نقشه‌ها و جدول‌های زیادی مقاله‌ها را گویاتر و جذاب‌تر می‌کند.

انصاری ادامه داد: از جمله مقاله‌های این جلد می‌توان به مدخل‌های راه‌آهن، راه زمینی، روان‌پزشکی، ریاضیات، زلزله و زمین در حوزه مهندسی و علوم، رنسانس و زندیان در حوزه تاریخ و روزنامه در حوزه فرهنگ اشاره کرد.

وی گفت: مراسم رونمایی از جلد پانزدهم «فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان» به سرپرستی توران میرهادی ساعت 16 و 30 دقیقه سه شنبه 8 مهرماه 93 در تالار نگین هتل پارسیان آزادی برگزار خواهد شد. این فرهنگنامه طی مدت یک سال و نیم گردآوری شده است و دارای 356 صفحه، شامل223 مقاله، 41 ارجاع و660 تصوير است.

مراسم رونمایی از جلد پانزدهم «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» با حضور توران میرهادی، نوش آفرین انصاری و سایر اعضای شورای کتاب کودک در تالار نگین هتل پارسیان آزادی واقع در اتوبان چمران، تقاطع آتی ساز برگزار می‌شود، پس از رونمایی، نشست خبری نیز برگزار خواهد شد.