همشهری‌آنلاین: علی اکبر ولایتی گفت: میراث فرهنگی ناملموس ایران، صرفاً میراث اسلامی و ایرانی نیست، بلکه یک میراث انسانی است که طیف عظیمی از انسان ها را از غرب تا شرق در بر می گیرد.

به گزارش واحد اطلاع رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع اعضاي اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس در هتل عباسي با بيان اينكه ميراث فرهنگي ناملموس محدود به يك منطقه نيست، اظهار كرد: ميراث فرهنگي ناملموس ايران تنها به كشور و جهان اسلام تعلق ندارد بلكه متعلق به همه جهان است.

وي افزود: ميراث فرهنگي ناملموس ايران، صرفاً ميراث اسلامي و ايراني نيست بلكه يك ميراث انساني است كه طيف عظيمي از انسان‌ها را از غرب تا شرق در بر مي‌گيرد.

ولايتي ادامه داد: بايد با نگاه عميق تري به ميراث فرهنگي ناملموس خود توجه و آن را به جهان معرفي كنيم.

ولايتي با تأكيد بر قدمت فرهنگ و تمدن ايران، تصريح كرد: بايد تمدن خود را كه بيش از هفت هزار سال قدمت دارد بهتر بشناسيم، حتي مي‌توان گفت ايران مركز فرهنگ و تمدن است.

وي با دعوت از حاضران براي بازديد از مناطق و مراكز فرهنگي اصفهان و ايران، گفت: اميدوارم ميزباني مناسبي براي شما در اصفهان انجام شده باشد و بتوانيد از مراكز فرهنگي اصفهان بازديد كنيد تا يك نماي عظيم از ميراث فرهنگي ناملموس ايران به شما نشان داده شود.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل اضافه كرد: ميراث فرهنگي ناملموس اصفهان به اندازه اي زياد است كه هنوز به شمارش درنيامده است.

ولايتي با تأكيد بر حفظ ميراث فرهنگي ناملموس ايران، اظهار كرد: دليل اينكه موضوع حفظ ميراث فرهنگي ناملموس بارها و بارها تكرار مي‌شود اين است كه با نگاه به گذشته و با توجه به اين ميراث، چشم اندازي بهتر براي آينده داشته باشيم.

برچسب‌ها